Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.advisor | Portillo Poblador, Nuria | es_ES |
dc.contributor.author | Garrido Soler, Iris | es_ES |
dc.date.accessioned | 2020-10-14T11:45:17Z | |
dc.date.available | 2020-10-14T11:45:17Z | |
dc.date.created | 2020-09-25 | |
dc.date.issued | 2020-10-14 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/151759 | |
dc.description.abstract | [CA] El problema contemporani de la ludopatia ha anat augmentant els darrers anys amb el canvi de paradigma afavorit per la introducció massiva de les noves tecnologies com a costum i necessitat en el dia a dia de tota la ciutadania. Com a conseqüència, existeix un alt percentatge de persones addictes al joc tant en l'esfera nacional com a la Comunitat Valenciana. Aquest treball té com a objectiu donar visibilitat la ludopatia com a principal malaltia que provoca una alta addicció als jocs i conseqüentment conclou amb la inestabilitat en diferents àrees personals psicològiques i socials, així com entorns familiars i laborals però sobretot en l'àmbit econòmic, ja que la concurrència d'activitat en el joc pot arribar a grans deutes i pèrdues materials. Per això, primordialment és necessari estudiar les principals regulacions en matèria del joc, concretament la nova Llei 1/2020, d8’11 de juny, de la Generalitat, de regulació del joc i de prevenció de la ludopatia a la Comunitat Valenciana. En primer lloc, aquesta llei incorpora la problemàtica del joc en les persones menors d’edat i joves, així com la prevenció de la ludopatia i la protecció dels menors d’edat. El conjunt de mesures preventives i el tractament del joc patològic que ha d’adoptar el Consell es troba a l’article 7 del títol II mitjançant el desenvolupament d’activitats, en col·laboració amb diferents administracions i entitats per fomentar la informació i formació sobre el joc patològic, així com el foment de l’oci alternatiu i educatiu. Com a novetat, es crea la Comissió Tècnica de Coordinació Interadministrativa en Matèria del joc com a òrgan de coordinació interadministrativa entre els municipis i províncies de la Comunitat Valenciana amb el seguiment de l’Estratègia Valenciana integral de prevenció i tractament del joc patològic. Tot seguit, s’introdueix la restricció de la publicitat, promoció, patrocini i informació comercial de les activitats del joc, dins de les competències pròpies de la Generalitat, a l’article 8. Una altra novetat important és la regulació de la distància de 850 metres entre centres educatius i les sales de jocs i la distància mínima de 500 metres entre els establiments que realitzen activitats relacionades amb el joc, com sales de joc, cases d’apostes i bingos. També, es limita la instal·lació de màquines tipus B en l’hostaleria i es prohibeix la instal·lació de màquines de joc en terrasses o 6 vies públiques. Tanmateix, es legalitza la situació de les apostes en el joc de la pilota valenciana, mitjançant un sistema provisional, fins que s’aprove a la Comunitat Valenciana una reglamentació especifica en aquesta matèria. A més, també és essencial observar la diferent regulació de la legislació europea com pot ser el Llibre verd sobre el joc en línia en el mercat interior, la legislació nacional com és la Llei 13/2011, de 27 de maig, de regulació del joc, la normativa autonòmica com és la Llei 1/2020, d’11 de juny, de la Generalitat Valenciana, de regulació del joc i prevenció de la ludopatia a la Comunitat Valenciana i la implicació de l'Organització Mundial de la Salut en el joc. Així mateix, es desenvolupen les mesures i actuacions que diferents actors utilitzen per corregir les desviacions causades per la implantació de les noves tecnologies. Primerament les administracions públiques mitjançant la normativa corresponent, inclús en alguns casos l'aprovació d'ordenances locals que porten a terme en algunes poblacions la correcta utilització del joc i els seus establiments. Segonament, el paper dels centres educatius que es fa indispensable per a donar a conéixer a les noves generacions el greu problema contemporani que afecta molts ciutadans i ciutadanes, però sobretot com prevenir l'addicció al joc en línia que tan involucrat es veu en el col·lectiu de persones joves. En últim lloc, les actuacions de la ciutadania i les associacions ciutadanes, que són els que realment es troben més a prop de l’addicció al joc. Per un part, les associacions ciutadanes ofereixen unes ajudes incondicionals destinades al tractament i prevenció de l’addicció al joc, però l’obstacle del joc patològic es troba íntimament relacionat amb les accions que la ciutadania desenvolupa mitjançant la mala practica del joc. Encara que es deu jugar d'una manera responsable per poder controlar l'addicció un paper essencial és el que realitzen els mitjans de comunicació en relació amb la publicitat enganyosa que s'utilitza per fomentar el joc mitjançant personatges públics, coneguts sobretot pels més joves, publicitat entre programes de televisió que més audiència tenen o la publicitat en llocs físics que es pot veure constantment anant al treball o a classe, on la ciutadania es pot veure influenciada de manera indirecta i tindre una mera curiositat per conéixer el joc i desenvolupar-lo contínuament. | es_ES |
dc.description.abstract | [EN] The contemporary problem of gambling has gone increasing the last years with the change of paradigm favoured by the massive introduction of the new technologies as a habit everyday of all citizens. As a consequence, we find a high percentage of addicts to games at the national sphere as the Valencian Community. This project has as an aim make gambling visible as a principal sickness that cause an intense addiction to the games and consequently concludes with the instability in psychological and social personal areas, as well as familiar and labour environments, but especially at the economic field, because by the concurrence of activity at the game they can reach big debts and material losses. This work will make an influence to know the paper that have public administration, the educational centres and the citizens and how they can coordinate with the objective to obtain open data to make decisions. Therefore, firstly is necessary to study the principal regulations in matter of the game, concretely the new Law 1/2020, of 11 of June, of the Generalitat, of regulation of the game and prevention gambling at the Valencian Community. In the first place, this law incorporates the problematic of the game at underage people and youngsters, as well as the prevention of the gambling and the protection of underage people. The different measures of preventive gambling and the treatment of the pathological game that has adopt the Council we will find at the article 7 of the II title with the development of activities, in collaboration with different administrations and entities to promote the information and formation on the pathological game, as well as the promotion of the alternative and educational leisure. As a novelty, this law creates the Technical Commission of Coordination with different administrations associated to the game as an organ of coordination with different administrations among the villages and provinces of the Valencian Community with the follow-up of the integral Valencian Strategy of prevention and treatment of the pathological game. In the second place, it introduces the restriction of the advert, promotion, sponsorship and trading information of the activities related to the game, in the competences of the Generalitat, at the article 8. Other important new is the regulation of the distance of 850 metres among educational centres. Finally, this law legalizes the situation of betting in Pilota Valenciana, with a provisional system, until they approve a specific regulation in this matter. In addition, it is essential to observe the distinct regulation of the European legislation, national and the implication of the World Organisation of the Health in the game. Likewise, they develop the measures and performances that the different actors use to correct the deviations caused by the implantation of the new technologies. Firstly, the public administrations with the corresponding rules even at some cases the approval of local ordinances that carry out at some populaces to control the correct use of the games. Secondly, the paper of the educational centres that makes indispensable to announce to the new generations the grave contemporary problem that affects a lot of persons and even young persons and especially how they can prevent the addiction at the online game in what they are involved to be youngsters. At last place, the citizens that are those that really confront this obstacle, starting to pass time of leisure with the game that will cause feelings of entertainment, until they develop the gambling. Although they have to play in a responsible mode to be able to control the addiction, an essential paper to deal with this is what the media do with game publicity with public personages, met especially for the youngest, advert among programs of television that more audience have or the advert at physical places that can view constantly going to the work or class, where the citizens can be indirectly in and to have a mere curiosity to know the game and to develop it continuously. | es_ES |
dc.format.extent | 71 | es_ES |
dc.language | Catalán | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.rights | Reserva de todos los derechos | es_ES |
dc.subject | Menors d´edat | es_ES |
dc.subject | Persones joves | es_ES |
dc.subject | Dades obertes | es_ES |
dc.subject | Ludopatia | es_ES |
dc.subject | Noves tecnologies | es_ES |
dc.subject | Administració pública | es_ES |
dc.subject | Centres educatius | es_ES |
dc.subject | Ciutadania | es_ES |
dc.subject | Joc patològic | es_ES |
dc.subject | Publicitat | es_ES |
dc.subject | Joc responsable | es_ES |
dc.subject | Associacions | es_ES |
dc.subject | Agenda 2030 | es_ES |
dc.subject | Objectius de desenvolupament sostenible | es_ES |
dc.subject | Gambling | es_ES |
dc.subject | New technologies | es_ES |
dc.subject | Public Administration | es_ES |
dc.subject | Educational centers | es_ES |
dc.subject | Citizens | es_ES |
dc.subject | Young people | es_ES |
dc.subject | Open data | es_ES |
dc.subject | Underage people | es_ES |
dc.subject | Pathological game | es_ES |
dc.subject | Publicity | es_ES |
dc.subject | Responsible game | es_ES |
dc.subject | Associations | es_ES |
dc.subject | Sustainable development goals | es_ES |
dc.subject.classification | ESTADISTICA E INVESTIGACION OPERATIVA | es_ES |
dc.subject.other | Grado en Gestión y Administración Pública-Grau en Gestió i Administració Pública | es_ES |
dc.title | Addiccions al joc, Administracions públiques, Centres educatius i ciutadania | es_ES |
dc.type | Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado | es_ES |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Facultad de Administración y Dirección de Empresas - Facultat d'Administració i Direcció d'Empreses | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Estadística e Investigación Operativa Aplicadas y Calidad - Departament d'Estadística i Investigació Operativa Aplicades i Qualitat | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Garrido Soler, I. (2020). Addiccions al joc, Administracions Públiques, Centres educatius i ciutadania. http://hdl.handle.net/10251/151759 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | TFGM | es_ES |
dc.relation.pasarela | TFGM\133658 | es_ES |