Resumen:
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[ES] En la actualidad, gran parte del entretenimiento en internet se basa en la visualización de vídeos: ya sea en forma de películas, series, etc. . .
La mayoria de estas plataformas utilizan una arquitectura ...[+]
[ES] En la actualidad, gran parte del entretenimiento en internet se basa en la visualización de vídeos: ya sea en forma de películas, series, etc. . .
La mayoria de estas plataformas utilizan una arquitectura Cliente/Servidor
donde el servidor se encarga de almacenar todos los archivos y repartirlos según
las peticiones que envíen los clientes, cargando al servidor con grandes cantidades de trabajo.
Esta arquitectura es la más popular porque es fácil de implementar, pero tiene
varios problemas y el mayor de ellos es la escalabilidad. Necesitariamos cambiar
el servidor o distribuir diferentes servidores para poder aumentarla, pero sería
una infraestructura muy costosa. Además del punto de fallo único, si el servidor
se desconecta, ningún cliente podría obtener recursos del servidor y el sistema se
quedaria inutilizado hasta que el servidor volviese a conectarse. Una solución a este problema son las arquitecturas P2P, capaces de descentralizar totalmente la red utilizando lo menos posible la figura del servidor o, en
algúnos casos, no utilizarla.
En este proyecto, se estudiarán las diferentes arquitecturas P2P, se hablará
tanto de sus caracteristicas como de sus ventajas y desventajas. También se estudiarán el streaming de vídeo almacenado, diferentes tipos de streaming de vídeo.
A lo largo de esta memoria, se expondrán tanto las herramientas utilizadas como
las probadas que puedan ser útiles para proyectos futuros similares.
Todo esto para completar el objetivo principal de este proyecto: crear una red
P2P centralizada para el streaming de vídeo almacenado. Para acabar, esta red
será probada de diferentes maneras para validar su funcionamiento.
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[EN] Nowadays internet’s most consumed type of entertainment is video, whether
in form of movies, series, etc. . .
Most of these plataforms us a Client/Server architecture where the server is
responsible for storing all ...[+]
[EN] Nowadays internet’s most consumed type of entertainment is video, whether
in form of movies, series, etc. . .
Most of these plataforms us a Client/Server architecture where the server is
responsible for storing all the files and distributing them according to the requests
sent by the clients, loading the server up with work.
This architecture is commonly used because it’s easíly implemented, but it
has several problems, and the biggest one of them is scalability; to increase it we
would need to get a more powerful new server or to distribute various of them
throught the network. Either way, it’s a very expensive infrastructure. In addition, Server/Client has the single point of failure: if the server gets desconnected
the clients wouldn’t be able to download the resoruces in the server, so the network would be useless until the server is reconnected.
A solution to this problem is P2P architectures, capable of fully decentralizing
the network by using the server figure as little as possible or, in some cases, not
even using it.
In this project we will study the different P2P architectures, talking about its
characteristicas as well as their advantages and disadvantages. Also we will
be studying different types of video streaming and how it works. Throughout
this report, both the used tools and the ones that can be useful or future similar
projects will be exposed.
All this to complete the main objective of this project: to create a centralized
P2P network dedicated to streaming stored video. To finish, the network we
created will be tested in different ways to validate the implementation.
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[CA] En l’actualitat, gran part de l’entreteniment a internet es basa en la visualització de vídeos ja siga en forma de pel·lícules, series, etc. . .
La majoria d’aquestes plataformes utilitzen una arquitectura ...[+]
[CA] En l’actualitat, gran part de l’entreteniment a internet es basa en la visualització de vídeos ja siga en forma de pel·lícules, series, etc. . .
La majoria d’aquestes plataformes utilitzen una arquitectura Client/Servidor
on el servidor s’encarrega d’emmagatzemar tots els arxius i repartir-los segons
les peticions que envien els clients, carregant al servidor amb grans quantitats de
treball.
Aquesta arquitectura és la més popular per que és fàcil d’implementar, però
te diversos problemes, i el major d’ells és l’escalabilitat, necessitem canviar el servidor o destruir diferents servidors per a poder augmentar, però sería una infraestructura molt costosa, a més del punt d’error únic, si el servidor es desconnecta
cap dels clients podria obtindre recursos d’ell i el sistema es quedaria inútil fins
que el servidor tornara a connectar-se.
Una solució per aquest problema son les arquitectures P2P, amb capacitat per
descentralitzar totalment la xarxa utilitzant el menys possible la figura del servidor, o en algún cas, no utilitzar-la.
En aquest projecte, s’estudiarà les diferents arquitectures P2P, es parlarà tant
de les seues característiques com dels seus avantatges i desavantatges. També
s’estudiarà el streaming de vídeo emmagatzemat, diferents tipus de streaming
de vídeo.
Al llarg d’aquesta memòria s’exposaran tant les ferramentes utilitzades com
les provades que poden ser utilitzades per a futurs projectes similars.
Tot açò per a completar l’objectiu principal d’aquest projecte, crear una xarxa
P2P centralitzada per al streaming de vídeo emmagatzemat.
Per finalitzar, aquesta xarxa serà provada de diferents maneres per a validar
el seu funcionament.
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