- -

Validación de la Evaluación entre Compañeros en la Comunicación Oral Efectiva en los Estudios de Ingeniería

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Validación de la Evaluación entre Compañeros en la Comunicación Oral Efectiva en los Estudios de Ingeniería

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.author Meseguer Dueñas, José María es_ES
dc.contributor.author Vidaurre, Ana es_ES
dc.contributor.author Molina Mateo, José es_ES
dc.contributor.author Riera Guasp, Jaime es_ES
dc.contributor.author Martínez Sala, Rosa María es_ES
dc.date.accessioned 2020-10-28T04:33:09Z
dc.date.available 2020-10-28T04:33:09Z
dc.date.issued 2017-12 es_ES
dc.identifier.issn 2255-5706 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/153372
dc.description.abstract [EN] Peer assessment is a form of collaborative learning in which the students evaluate learning products of other students. In this paper we present the results of the analysis of the assessment between students of oral presentations. A group of students solves a problem, writes a document with the resolution and makes an oral presentation in class for the rest of the students. Another group assesses both, the written document and the oral presentation. To help students to do the assessments two rubrics are provided along with other guidance documents which help in writing scientific documents and performing oral presentations. Regarding the oral communication, the rubric evaluates 5 factors. The result of the students¿ evaluation is compared with the simultaneous evaluation of two professors. When making a comparison of the global assessment between professors and students we find significant differences. However, when the factor ¿use of auxiliary resources¿ is removed these differences disappear, since that factor introduces dispersion difficult to be justified. In addition, the assessment performed by students with and without the help of a rubric is compared. In this case we do not find significant differences. es_ES
dc.description.sponsorship Los autores desean agradecer al Instituto de Ciencias de la Educación de la Universitat Politècnica de València (España) el apoyo al Grupo de Innovación Docente e-MACAFI y el apoyo financiero a través del proyecto PIME/2014/A025 es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Institute of Electrical and Electronics Engineers Sociedad de la Educación Capítulo Español es_ES
dc.relation.ispartof VAEP-RITA es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Collaborative learning es_ES
dc.subject Team work es_ES
dc.subject Effective oral communication es_ES
dc.subject Peer assessment es_ES
dc.subject.classification FISICA APLICADA es_ES
dc.title Validación de la Evaluación entre Compañeros en la Comunicación Oral Efectiva en los Estudios de Ingeniería es_ES
dc.title.alternative Validation of student peer assessment in effective oral communication in engineering degrees es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.relation.projectID info:eu-repo/grantAgreement/UPV//PIME%2F2014%2FA025/ es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Física Aplicada - Departament de Física Aplicada es_ES
dc.description.bibliographicCitation Meseguer Dueñas, JM.; Vidaurre, A.; Molina Mateo, J.; Riera Guasp, J.; Martínez Sala, RM. (2017). Validación de la Evaluación entre Compañeros en la Comunicación Oral Efectiva en los Estudios de Ingeniería. VAEP-RITA. 5(2):70-75. http://hdl.handle.net/10251/153372 es_ES
dc.description.accrualMethod S es_ES
dc.relation.publisherversion http://rita.det.uvigo.es/VAEPRITA/ es_ES
dc.description.upvformatpinicio 70 es_ES
dc.description.upvformatpfin 75 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 5 es_ES
dc.description.issue 2 es_ES
dc.relation.pasarela S\352740 es_ES
dc.contributor.funder Universitat Politècnica de València es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem