- -

Experimental characterization and mean line modelling of twin-entry and dual-volute turbines working under different admission conditions with steady flow

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Experimental characterization and mean line modelling of twin-entry and dual-volute turbines working under different admission conditions with steady flow

Mostrar el registro completo del ítem

Samala, V. (2020). Experimental characterization and mean line modelling of twin-entry and dual-volute turbines working under different admission conditions with steady flow [Tesis doctoral no publicada]. Universitat Politècnica de València. https://doi.org/10.4995/Thesis/10251/153475

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/153475

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Experimental characterization and mean line modelling of twin-entry and dual-volute turbines working under different admission conditions with steady flow
Autor: Samala, Vishnu
Director(es): Serrano Cruz, José Ramón
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha acto/lectura:
2020-09-24
Fecha difusión:
Resumen:
[ES] A pesar de la importancia de las turbinas radiales de doble entrada y doble voluta en el flujo para motores turboalimentados, sus mapas característicos y su modelado totalmente predictivo utilizando códigos dinámicos ...[+]


[EN] Despite the importance of radial in-flow twin-entry and dual-volute turbines for turbocharged engines, their characteristic maps and fully predictive modelling using 1D gas dynamic codes are not well established yet. ...[+]


[CA] Malgrat la importància de les turbines radials amb doble entrada i de doble voluta per als motors turboalimentats, els seus mapes característics i el seu model completament predictiu mitjançant codis dinàmics de gas ...[+]
Palabras clave: Turbocharger , Twin-entry radial turbines , Dual-volute radial turbines , Unequal and partial flow admission , Quasi-steady models , Adiabatic efficiency model , Reduced mass flow model , Waste-gate, discharge coefficient.
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
DOI: 10.4995/Thesis/10251/153475
Editorial:
Universitat Politècnica de València
Tipo: Tesis doctoral

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem