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Analysis of the effect of out-of-phase biaxial fatigue loads on crack paths in cruciform specimens using XFEM

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Analysis of the effect of out-of-phase biaxial fatigue loads on crack paths in cruciform specimens using XFEM

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Infante, D.; Qian, G.; Miguélez, MH.; Giner Maravilla, E. (2019). Analysis of the effect of out-of-phase biaxial fatigue loads on crack paths in cruciform specimens using XFEM. International Journal of Fatigue. 123:87-95. https://doi.org/10.1016/j.ijfatigue.2019.01.019

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/157577

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Título: Analysis of the effect of out-of-phase biaxial fatigue loads on crack paths in cruciform specimens using XFEM
Autor: Infante, Diego Qian, Guian Miguélez, María Henar Giner Maravilla, Eugenio
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Mecánica y de Materiales - Departament d'Enginyeria Mecànica i de Materials
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] In the present research work, a numerical crack growth analysis using linear elastic fracture mechanics is carried out paying attention to the crack paths that grow in the central part of cruciform specimens under ...[+]
Palabras clave: XFEM , Cruciform specimen , Biaxial fatigue loading , Crack paths
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
International Journal of Fatigue. (issn: 0142-1123 )
DOI: 10.1016/j.ijfatigue.2019.01.019
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.ijfatigue.2019.01.019
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//DPI2014-56137-C2-2-R/ES/OPTIMIZACION DE PROCESOS DE ACABADO DE COMPONENTES CRITICOS DE AERO-REACTORES/
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info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//DPI2014-56137-C2-2-R/ES/OPTIMIZACION DE PROCESOS DE ACABADO DE COMPONENTES CRITICOS DE AERO-REACTORES/
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//BES-2015-072070/ES/BES-2015-072070/
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2013-2016/DPI2017-89197-C2-1-R/ES/TALADRADO DE COMPONENTES HIBRIDOS CFRPS%2FTI Y TOLERANCIA AL DAÑO DEBIDO A MECANIZADO DURANTE EL COMPORTAMIENTO EN SERVICIO DE UNIONES ESTRUCTURALES AERONAUTICAS/
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2013-2016/DPI2017-89197-C2-2-R/ES/TALADRADO DE COMPONENTES HIBRIDOS CFRPS%2FTI Y TOLERANCIA AL DAÑO DEBIDO A MECANIZADO DURANTE EL COMPORTAMIENTO EN SERVICIO DE UNIONES ESTRUCTURALES AERONAUTICAS/
info:eu-repo/grantAgreement/NSFC//11872364/
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//PROMETEO%2F2016%2F007/ES/Modelado numérico avanzado en ingeniería mecánica/
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Agradecimientos:
The authors gratefully acknowledge the financial support given by the Spanish Ministry of Economy and Competitiveness and the FEDER program through the project DPI2017-89197-C2-1-R, DPI2017-89197-C2-2-R and DPI2014-56137-C2-2-11 ...[+]
Tipo: Artículo

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