- -

A teaching proposal for the study of Eigenvectors and Eigenvalues

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

A teaching proposal for the study of Eigenvectors and Eigenvalues

Mostrar el registro completo del ítem

Beltrán Meneu, MJ.; Murillo-Arcila, M.; Jorda Mora, E. (2017). A teaching proposal for the study of Eigenvectors and Eigenvalues. Journal of Technology and Science Education (Online). 7(1):100-113. https://doi.org/10.3926/jotse.260

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/159147

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: A teaching proposal for the study of Eigenvectors and Eigenvalues
Autor: Beltrán Meneu, María José Murillo-Arcila, Marina Jorda Mora, Enrique
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario de Matemática Pura y Aplicada - Institut Universitari de Matemàtica Pura i Aplicada
Universitat Politècnica de València. Departamento de Matemática Aplicada - Departament de Matemàtica Aplicada
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] In this work, we present a teaching proposal which emphasizes on visualization and physical applications in the study of eigenvectors and eigenvalues. These concepts are introduced using the notion of the moment of ...[+]
Palabras clave: Undergraduate mathematics education , Linear algebra , Eigenvectors and eigenvalues , Moments of inertia , GeoGebra
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial (by-nc)
Fuente:
Journal of Technology and Science Education (Online). (eissn: 2013-6374 )
DOI: 10.3926/jotse.260
Editorial:
Omnia Publisher SL
Versión del editor: https://doi.org/10.3926/jotse.260
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//GV%2F2016%2F129/
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//EDU2015-69731-R/ES/MODELOS DE ENSEÑANZA Y PROCESOS DE APRENDIZAJE DE LAS MATEMATICAS: ANALISIS MULTIDIMENSIONAL/
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//AICO%2F2016%2F054/
Agradecimientos:
The research of María José Beltrán-Meneu was partially supported by MINECO and FEDER Project EDU2015-69731-R and GVA, grupo de investigación emergente GV/2016/129. The research of Enrique Jordá was partially supported by ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem