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Optimización multiobjetivo de baterías para vehículos eléctricos en una estación de cambio de baterías con una planta fotovoltaica

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Optimización multiobjetivo de baterías para vehículos eléctricos en una estación de cambio de baterías con una planta fotovoltaica

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dc.contributor.advisor Roldán Porta, Carlos es_ES
dc.contributor.advisor Roldán Blay, Carlos es_ES
dc.contributor.advisor Long, Chao es_ES
dc.contributor.advisor Zhang, Xin es_ES
dc.contributor.author Torregrosa Marco, Salvador es_ES
dc.date.accessioned 2021-02-05T09:57:24Z
dc.date.available 2021-02-05T09:57:24Z
dc.date.created 2020-09-02
dc.date.issued 2021-02-05 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/160782
dc.description.abstract [ES] OPTIMIZACIÓN MULTIOBJETIVO DE BATERÍAS PARA VEHÍCULOS ELÉCTRICOS EN UNA ESTACIÓN DE CAMBIO DE BATERÍAS CON UNA PLANTA FOTOVOLTAICA. El trabajo consiste en la optimización de una planta fotovoltaica localizada en España con almacenamiento de energía mediante baterías para vehículos eléctricos en una estación de cambio de baterías, dónde las baterías son intercambiadas. Siguiendo la normativa correspondiente a la zona del proyecto. La razón de llevar a cabo este proyecto es el aprendizaje y mejora en proyectos relacionados con energía renovable y la ingeniería eléctrica. es_ES
dc.description.abstract [EN] The use of electric vehicles (EVs) instead of those powered by fossil fuels is a road to reduce CO2 emissions alongside with other toxic components such as NOx. The purpose of this project is to encourage the use of electric vehicles using a battery swapping system (BSS), providing a solution to the long charging times some EVs owners may experience. EVs providing taxi services in Madrid were considered, with special focus on those taxis which are used by different drivers (shared taxi license). The objectives are the following: • To analyse the taxi sector in Madrid and locate places to install the required infrastructure. • To devise a control and operation for battery swapping stations. • To optimise the charging of EVs using a PV plant and compare it with the conventional EV charging from the power grid, to provide the most economically feasible solution. • To analyse the impacts that the solution provided may have in different scenarios. Scenarios with different energy demands (different amounts of EV taxi) and with variations in the energy generated with the PV plant. • Develop a generic model to optimise EV charging installations. A photovoltaic (PV) plant located next to the airport where a high flow of taxis exists is considered to charge the electric batteries to avoid a congestion of the distribution network, as well as to reduce the cost of the energy required to charge the batteries in the long term. Research carried out throughout the completion of this report includes the actual situation and future expectations of technology involved in EV batteries (life expectancy, capacity and price). In addition, price expectations and ways to optimise the application of PV technology to charge EVs is studied and applied. ii Results show that the coordination between on-site generation with renewable energy and the charging of electric batteries with a BSS, allows a low-cost and more feasible charging. Further work related to this topic could be to find a way to diversify the location of renewable energy sources and integrate renewable energy systems in cities, so that there is no need to rely on the grid to charge EV batteries. es_ES
dc.format.extent 77 es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Vehículos eléctricos es_ES
dc.subject Fotovoltaica es_ES
dc.subject Baterías es_ES
dc.subject Planta fotovoltaica es_ES
dc.subject Optimización es_ES
dc.subject Electric vehicles es_ES
dc.subject Battery swapping system es_ES
dc.subject Photovoltaic energy es_ES
dc.subject Photovoltaic plant es_ES
dc.subject Electric vehicle charging es_ES
dc.subject.classification INGENIERIA ELECTRICA es_ES
dc.subject.other Máster Universitario en Ingeniería Industrial-Màster Universitari en Enginyeria Industrial es_ES
dc.title Optimización multiobjetivo de baterías para vehículos eléctricos en una estación de cambio de baterías con una planta fotovoltaica es_ES
dc.type Tesis de máster es_ES
dc.rights.accessRights Cerrado es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Eléctrica - Departament d'Enginyeria Elèctrica es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials es_ES
dc.description.bibliographicCitation Torregrosa Marco, S. (2020). Optimización multiobjetivo de baterías para vehículos eléctricos en una estación de cambio de baterías con una planta fotovoltaica. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/160782 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\128855 es_ES


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