BARBIERI, Nicolás, 2014 Cultura, políticas públicas y bienes comunes: hacia unas políticas de lo cultural. Àgora 1, 101-119. https://doi.org/10.6035/Kult-ur.2014.1.1.3
BONET, Pilar, 2016. El comisariado es como poner la mesa e invitar a la gente a cenar. En: BASSAS, Xavier (ed.), Genealogías curatoriales. Casimiro: Madrid, pp. 72-80. ISBN: 978-84-16868-025.
BOTTIROLI, Silvia, BLACKENBERG, Judith, BLANGA-GUBBAY, D, ODO POLZER, Berno. y PIAZZA, Livia, 2019. How to build a Manifesto for the future of a Festival. En: DAVIDA, Dena, et al (eds.), Curating Live Arts. Nueva York Berghahn, pp. 329-339. ISBN: 978-1-78533-963-9. https://doi.org/10.2307/j.ctvw04b29.41
[+]
BARBIERI, Nicolás, 2014 Cultura, políticas públicas y bienes comunes: hacia unas políticas de lo cultural. Àgora 1, 101-119. https://doi.org/10.6035/Kult-ur.2014.1.1.3
BONET, Pilar, 2016. El comisariado es como poner la mesa e invitar a la gente a cenar. En: BASSAS, Xavier (ed.), Genealogías curatoriales. Casimiro: Madrid, pp. 72-80. ISBN: 978-84-16868-025.
BOTTIROLI, Silvia, BLACKENBERG, Judith, BLANGA-GUBBAY, D, ODO POLZER, Berno. y PIAZZA, Livia, 2019. How to build a Manifesto for the future of a Festival. En: DAVIDA, Dena, et al (eds.), Curating Live Arts. Nueva York Berghahn, pp. 329-339. ISBN: 978-1-78533-963-9. https://doi.org/10.2307/j.ctvw04b29.41
BURZYNSKA, Anna (ed.), 2016. Joined forces. Audience participation in theatre. Berlin: House on Fire. ISBN: 978-3-89581-427-3.
CARRIÈRE, Jean Claude, 2007. Fragilité. París: Odile Jacob. ISBN: 978-2-7381-2015-1.
CHARMATZ, Boris, 2017. En conversación con Mathieu Copeland. En: COPELAND, Mathieu (ed.), Coreografiar Exposiciones. Madrid: CA2M, pp. 148-163. ISBN: 978-84-451-3646-1.
CORNAGO, Oscar, 2016. El giro performativo. En: CONDERANA, Jose Alberto (ed.), Giros epistemológicos de las artes. Madrid: Asimétricas, pp. 73-97. ISBN: 978-84-945656-7-0.
CVEJIC, Bojana, 2017. European contemporary dance, before its recent arrivel in the museum. En: COSTINAS, Cosmin y JANEVSKI, Ana (eds.), Is the living body the last thing left alive?. Hong Kong: ParaSite, Sternberg Press, pp. 29-33. ISBN: 978-3-956791-18-5.
DAVIDA, Dena, GABRIELS, Jane, HUDON, Véronique y PRONOVOST, Marc, 2019. A collective introduction. En: DAVIDA, Dena, et al. (eds.), Curating Live Arts. Nueva York Berghahn, pp. 1-9. ISBN: 978-1-78533-963-9.
FERDMAN, Bertie, 2019. From context to concept: the emergence of the perfomance curator. En: DAVIDA, Dena, et al (eds.), Curating Live Arts. Nueva York Berghahn, pp. 15-27. ISBN: 978-1-78533-963-9.
FONTDEVILA, Oriol, 2016. ¿Cómo podemos introducir un pensamiento heterogéneo en el museo? ¿y cómo trabajar ahí la diversidad social?. En: BASSAS, Xavier (ed.), Genealogías curatoriales. Madrid: Casimiro, pp. 26-37. ISBN: 978-84-16868-025.
FRICKER, Miranda, 2007. Epistemic Injustice. Oxford: Oxford University Press. ISBN: 978-0-19-957052-2.
HUYGHE, Pierre, 2017. En conversación con Mathieu Copeland. En: COPELAND, Mathieu Coreografiar Exposiciones. Madrid: CA2M, pp. 208-223. ISBN: 978-84-451-3646-1.
JUNCKER, Beth. y BALLING, Gitte, 2016. The Value of Art and Culture in Everyday Life: Towards an Expressive Cultural Democracy. The Journal of Arts Management, Law, and Society, 46(5), 231-242. https://doi.org/10.1080/10632921.2016.1225618
LE ROY, Xavier, 2017. Notes on exhibition works involving live human actions performed in public. En: COSTINAS, Cosmin y JANEVSKI, Ana (eds.), Is the living body the last thing left alive?. Hong Kong: ParaSite, Sternberg Press, pp. 77-81. ISBN: 978-3-956791-18-5.
LEPECKI, André, 2016. Singularities. Dance in the age of performance. New York: Routledge. ISBN: 978-1-138-90770-6.
MALZACHER, Florian, 2010. About a job with an unclear profile, aim and future. Frakcija, 55, 10-19.
MALZACHER, Florian, 2017a. Feeling alive: the performative potential of curating. En: MALZACHER, Florian y WARSZA, Joanna (eds.), Empty Stages, Crowded Flats. Performativity as curatorial strategy. Berlin: House on Fire, pp. 28-41. ISBN: 978-3-89581-443-3.
MALZACHER, Florian, 2017b. Agonism and the Next Word. Theater, 47(1), 17-38. https://doi.org/10.1215/01610775-3710520
MALZACHER, Florian, 2019. Bethinking one's own strengths: the performative potential of curating. En: DAVIDA, Dena, et al (eds.), Curating Live Arts. Nueva York Berghahn, pp. xvi-xxi. ISBN: 978-1-78533-963-9.
MCKINNEY, Joslin y PALMER, Scott, (eds.), 2017. Scenography Espanded. Lóndres: Bloomsbury. ISBN: 978-1-474-24438-1.
MESTRE, Lilia, 2016. Introduction. En: VAN CAMPENHOUT, Elke y MESTRE, Lilia (eds.),Turn, Turtle! Reenacting the Institute. Berlín: House on fire, pp. 9-12. ISBN: 978-3-89581-410-3.
PETERS, Christine, 2010. For a different culture of seeing, reflecting and producing. Frakcija, 55, 79-83.
PICKELS, Antoine, 2016. Fragilité. En: DESPRÉS, Aurore (ed.), Gestes en éclats. Franche-Comté: Presses du réel, pp. 171-184. ISBN: 978-2-84066-832-9.
SELLAR, Tom, 2014. The curatorial turn. Theatre, 44(2), 21-29. https://doi.org/10.1215/01610775-2409491
SELLAR, Tom, 2019. Situation critical: what comes next for the field of performance curation. En: DAVIDA, Dena, et al. (eds.), Curating Live Arts. Nueva York Berghahn, pp. 372-376. ISBN: 978-1-78533-963-9.
SOUSA SANTOS, Boaventura, 2005. El milenio huérfano. Madrid: Trotta. ISBN: 978-8-49879-233-1.
VESIC, Jelena, 2017. On perfomative (self)-production. En: MALZACHER, Florian y WARSZA, Joanna (eds.), Empty Stages, Crowded Flats. Performativity as curatorial strategy. Berlin: House on Fire, pp. 62-67. ISBN: 978-3-89581-443-3.
VIROLAINEN, Jutta, 2016. Participatory turn in cultural policy? An analysis of the concept of cultural participation in Finnish cultural policy. Nordisk Kulturpolitisk Tidsskrift, 19(1), 59-77.
WOOD, Catherine, 2017. Game changing: performance in the permanent collection. En: COSTINAS, Cosmin y JANEVSKI, Ana (eds.), Is the living body the last thing left alive? Hong Kong: Parasite, Sternberg Press, pp. 54-62. ISBN: 978-3-956791-18-5.
WOOD, Catherine, 2019. Performance in Contemporary Art. Londres: Tate Publishing. ISBN: 978-1-84976-311-0
[-]