- -

Tono vs. código. El color en el curso básico de la Hochschule für Gestaltung Ulm

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Tono vs. código. El color en el curso básico de la Hochschule für Gestaltung Ulm

Show full item record

Fernández Campos, ÁL.; Sánchez Moya, MD. (2021). Tono vs. código. El color en el curso básico de la Hochschule für Gestaltung Ulm. EGA Expresión Gráfica Arquitectónica. 26(41):178-189. https://doi.org/10.4995/ega.2021.14036

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/164594

Files in this item

Item Metadata

Title: Tono vs. código. El color en el curso básico de la Hochschule für Gestaltung Ulm
Secondary Title: Hhue vs. Code. Colour in the Basic Course of the Hochscule für Gestaltung Ulm
Author: Fernández Campos, Ángel Luis Sánchez Moya, María Dolores
Issued date:
Abstract:
[EN] The teaching of colour in the basic course of the Hochschule für Gestaltung Ulm is an evidence of the revolutionary renewal of the teachings of the German school in the second half of the 20th century. The basic ...[+]


[ES] La didáctica del color en el curso básico de la Hochschule für Gestaltung Ulm evidencia la revolucionaria renovación de las enseñanzas que la escuela alemana lleva a cabo en la segunda mitad del siglo XX. La formación ...[+]
Subjects: Hochschule für Gestaltung Ulm , Bauhaus , Colour , Pedagogy , Basic design , Josef Albers , Tomás Maldonado , Helene Nonnè-Schmidt , Friedrich Vordemberge-Gildewart , Johannes Itten , Anthony Froshaug , Horst Rittel , Color , Pedagogía , Diseño básico , Helene Nonné-Schmidt
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
EGA Expresión Gráfica Arquitectónica. (issn: 1133-6137 ) (eissn: 2254-6103 )
DOI: 10.4995/ega.2021.14036
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/ega.2021.14036
Thanks:
Hochschule für Gestaltung Archiv
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record