- -

Analysis of the integration of ICT in Second Language Learning in Prescholl in Colombia

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

Analysis of the integration of ICT in Second Language Learning in Prescholl in Colombia

Show full item record

Harris Bonet, P. (2021). Analysis of the integration of ICT in Second Language Learning in Prescholl in Colombia. The EuroCALL Review. 29(1):50-59. https://doi.org/10.4995/eurocall.2021.13138

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/165376

Files in this item

Item Metadata

Title: Analysis of the integration of ICT in Second Language Learning in Prescholl in Colombia
Author: Harris Bonet, Paola
Issued date:
Abstract:
[EN] The introduction of Information and Communications Technologies (ICT) in the educational sphere is becoming more and more essential due to its potential as a pedagogical tool. This study aims to evaluate some factors ...[+]
Subjects: Information and Communication Technologies , Early Childhood Education , English as a second language , Preschool education
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
The EuroCALL Review. (issn: 1695-2618 )
DOI: 10.4995/eurocall.2021.13138
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/eurocall.2021.13138
Thanks:
This research work has been supported by the Universidad del Norte in Barranquilla, Colombia, within the framework of the teacher training programe.
Type: Artículo

Location


 

References

Albert, M. (2007). La investigación educativa: Claves teóricas. Madrid: Mc Graw Hill.

Arribas, J. C., Gutiérrez, S. M., Gil, M. C., & Santos, A. C. (2014). Recursos digitales autónomos mediante realidad aumentada. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 241-274.

Briones, S. (2001). Las tecnologías de la información y la comunicación: su impacto en la educación. Píxel-Bit. Revista de Medios y Educación, 67-78. [+]
Albert, M. (2007). La investigación educativa: Claves teóricas. Madrid: Mc Graw Hill.

Arribas, J. C., Gutiérrez, S. M., Gil, M. C., & Santos, A. C. (2014). Recursos digitales autónomos mediante realidad aumentada. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 241-274.

Briones, S. (2001). Las tecnologías de la información y la comunicación: su impacto en la educación. Píxel-Bit. Revista de Medios y Educación, 67-78.

Briones, S., & Martínez, M. (1998). La Educación a Distancia: Hacia Un Encuentro De sentidos. III Seminario Internacional de Educación a Distancia. Córdoba: Universidad Nacional de Córdoba.

Cely, R. M. (4 de octubre de 2017). Ministerio de Educación de Colombia. "Como país estamos mejorando en el nivel de inglés: Rosa Cely, gerente Colombia Bilingüe". Available from https://www.mineducacion.gov.co/1759/w3-article-363158.html?_noredirect=1

Cronbach, L. (1951). Coefficient alpha and the internal structure of tests. Illinois: P. Sychometrik. https://doi.org/10.1007/BF02310555

Heckman, J.J. (2016). There's more to gain by taking a comprehensive approach to early childhood development. The economics of human potential.

Ministerio de Tecnologías de la Información y las Comunicaciones de Colombia. (6 de Julio de 2018). "Brecha digital en educación se redujo en 83% en el país durante Gobierno Santos". Available from https://www.mintic.gov.co/portal/inicio/Sala-de-prensa/MinTIC-en-los-medios/75719:Brecha-digital-en-educacion-se-redujo-en-83-en-el-pais-durante-Gobierno-Santos

Presidencia de la República de Colombia (18 de jueves de 2016). "Gobierno Nacional entrega 4.330 computadores para estudiantes en Barranquilla". Available from http://es.presidencia.gov.co/noticia/Gobierno-Nacional-entrega-4330-computadores-para-estudiantes-en-Barranquilla

[-]

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record