Resumen:
|
[EN] A spring night’s dream, constitutes a series of screen prints, digital
prints, objects carved in wood and a painting, developed as a result of
a previous research project. These works will be part of an exhibition,
which ...[+]
[EN] A spring night’s dream, constitutes a series of screen prints, digital
prints, objects carved in wood and a painting, developed as a result of
a previous research project. These works will be part of an exhibition,
which will bear the same title.
From a feminist perspective, I establish a dialogue between Eastern
and Western culture. Investigating their differences and similarities, I
deal with issues such as sexism within Spanish and Japanese society,
both traditional and contemporary.
Specialized in artistic screen printing, I project a parallelism at a conceptual but also technical level. Starting from a traditional stamping
system such as katagami - Japanese stencil used as a stamping method
for the creation of kimonos - I present a dialogue between tradition and
contemporaneity.
A supporter of the role-sharing methodology, in some of my works
I reinterpret works of traditional Japanese engraving by authors such
as Utagawa Kuniyoshi, Tsukioka Yoshitoshi and Katsushika Hokusai,
while in others I unleash my own imaginary cultivated throughout my
years of training and study
[-]
[ES] El sueño de una noche de primavera, constituye una serie de serigrafías, impresiones digitales, objetos tallados en madera y una pintura,
desarrolladas a raíz de un proyecto de investigación previo. Estas obras
formarán ...[+]
[ES] El sueño de una noche de primavera, constituye una serie de serigrafías, impresiones digitales, objetos tallados en madera y una pintura,
desarrolladas a raíz de un proyecto de investigación previo. Estas obras
formarán parte de una exposición, la cual llevará el mismo título.
Desde una perspectiva feminista, establezco un diálogo entre la cultura
oriental y la occidental. Investigando acerca de sus diferencias y similitudes, trato temas como el sexismo dentro de la sociedad española y
japonesa, tanto tradicional como contemporánea.
Especializada en serigrafía artística, proyecto un paralelismo a nivel
conceptual pero también técnico. Partiendo de un sistema de estampación tradicional como el katagami -stencil japonés utilizado como método de estampación para la creación de kimonos- expongo un diálogo
entre tradición y contemporaneidad.
Partidaria de la metodología del intercambio de roles, reinterpreto en
algunos mi trabajos obras del grabado tradicional japonés de autores
como Utagawa Kuniyoshi, Tsukioka Yoshitoshi y Katsushika Hokusai,
mientras que en otras doy rienda suelta a un imaginario propio cultivado a lo largo de mis años de formación y estudio.
[-]
|