- -

El juego lingüístico: una herramienta pedagógica en las clases de idiomas

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

El juego lingüístico: una herramienta pedagógica en las clases de idiomas

Show full item record

Díaz Sandoval, IG. (2012). El juego lingüístico: una herramienta pedagógica en las clases de idiomas. Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas. 7:97-102. doi:10.4995/rlyla.2012.947

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/16759

Files in this item

Item Metadata

Title: El juego lingüístico: una herramienta pedagógica en las clases de idiomas
Author: Díaz Sandoval, Ildefonso Gustavo
Issued date:
Abstract:
[EN] Linguistic games constitute instruments and techniques that used in the learning of the language, they make this a much more motivational, active and interesting process. They are pedagogic activities that should be ...[+]


[ES] Los juegos lingüísticos constituyen instrumentos y técnicas que utilizados en el aprendizaje del idioma, hacen de éste un proceso más motivante, activo e interesante. Son actividades pedagógicas que deben ser tenidos ...[+]
Subjects: Juegos lingüísticos , Asimilación del conocimiento , Actividades lúdicas , Enseñanza comunicativa , Linguistic games , Assimilation of knowledge , Communicative teaching
Copyrigths: Reserva de todos los derechos
Source:
Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas. (issn: 1886-2438 ) (eissn: 1886-6298 )
DOI: 10.4995/rlyla.2012.947
Publisher:
Editorial Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/rlyla.2012.947
Type: Artículo

References

Antich de Leon, R. (1986). Metodología de la enseñanza de lenguas extranjeras.

Byrne, D. (1989). Teaching Oral English. Edición revolucionaria.

Finocchiaro, M. (1989). The Functional Notional Aproach from Theory to Practice. Editorial Revolucionaria, La Habana. [+]
Antich de Leon, R. (1986). Metodología de la enseñanza de lenguas extranjeras.

Byrne, D. (1989). Teaching Oral English. Edición revolucionaria.

Finocchiaro, M. (1989). The Functional Notional Aproach from Theory to Practice. Editorial Revolucionaria, La Habana.

Klippel, F. (1998). Keep Talking Communicative Fluency Activities for Language Teaching. Cambridge University Press.

Littewood, W. (1988). Communicative Language Teaching. Cambridge Language Teaching Library. London.

Rivers, W. (1977). "A Practical Guide to the Teaching of English". Communicating. Cambridge University Press.

Uberman, A. (1989). "Risk-and-Travel Game". English Teaching Forum. octubre 1989.

Uberman, A. (1998). "The use of games": For Vocabulary Presentation and Revision. English Teaching Forum. 36 (1): enero-marzo 1998.

[-]

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record