Resumen:
|
[EN] Linguistic games constitute instruments and techniques that used in the learning of the language, they make this a much more motivational, active and interesting process. They are pedagogic activities that should be ...[+]
[EN] Linguistic games constitute instruments and techniques that used in the learning of the language, they make this a much more motivational, active and interesting process. They are pedagogic activities that should be kept in mind in the designing of the curriculum and, therefore, to be part of our daily activities in the classroom, because they are instruments of language learning. They also help the professor to be closer to the students in a pleasant way and this contributes to facilitate the teaching-learning process. The present work consists on the compilation of a total of 40 linguistic games as useful pedagogic tools for the classes of foreign language. The author of the compilation dedicates a chapter where the importance of these games for English classes is approached. Also, he offers suggestions and recommendations from the linguistic, psicopedagogic and methodological and educational point of view to reach satisfactory results when the games are applied.
[-]
[ES] Los juegos lingüísticos constituyen instrumentos y técnicas que utilizados en el aprendizaje del idioma, hacen de éste un proceso más motivante, activo e interesante. Son actividades pedagógicas que deben ser tenidos ...[+]
[ES] Los juegos lingüísticos constituyen instrumentos y técnicas que utilizados en el aprendizaje del idioma, hacen de éste un proceso más motivante, activo e interesante. Son actividades pedagógicas que deben ser tenidos en cuenta en el diseño del currículo y, por tanto, formar parte de nuestras actividades cotidianas en el aula, porque son instrumentos de aprendizaje del idioma. También ayudan al profesor a estar más cerca de los estudiantes de una forma agradable contribuyendo a facilitar el proceso de enseñanza-aprendizaje. El presente trabajo consiste en la compilación de un total de 40 juegos lingüísticos como herramientas pedagógicas útiles para las clases de idioma extranjero. El autor de la compilación dedica un capítulo donde se aborda detalladamente la importancia que tienen los juegos para las clases de inglés, así como brinda sugerencias y recomendaciones desde el punto de vista lingüístico, psicopedagógico-metodológico y educativo para alcanzar resultados satisfactorios cuando se apliquen los mismos.
[-]
|