- -

ANÀLISI DIDÀCTICA I CRÍTICA DEL WEB PER A L'AUTOAPRENENTATGE DEL CATALÀ

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

ANÀLISI DIDÀCTICA I CRÍTICA DEL WEB PER A L'AUTOAPRENENTATGE DEL CATALÀ

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.advisor Carrió Pastor, Mª Luisa es_ES
dc.contributor.advisor Ballester Roca, Josep es_ES
dc.contributor.author Romero Forteza, Francesca es_ES
dc.date.accessioned 2012-07-23T06:15:09Z
dc.date.available 2012-07-23T06:15:09Z
dc.date.created 2012-07-05T08:00:00Z es_ES
dc.date.issued 2012-07-05T06:15:05Z es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/16802
dc.description.abstract Aquesta tesi doctoral estudia el World Wide Web en tant que entorn factible per a l'aprenentatge de llengües. En concret, se centra en l'autoaprenentatge del català a través del web. Es tracta d'una modalitat d'aprenentatge amb unes particularitats específiques que justifiquen la seua anàlisi de forma diferenciada. Els objectius fonamentals d'aquest estudi han estat, principalment, determinar com és l'oferta formativa existent per a l'autoaprenentatge del català en el web. Si és suficient per als requeriments socials actuals i si se segueix bones pràctiques didàctiques. L'estudi, per tant, versa al voltant de dos eixos: un, l'ensenyament-aprenentatge de llengües; i dos, el mitjà a través del qual es vehicula aquest procés, la xarxa. Ambdues temàtiques s'analitzen en profunditat atenent, especialment, la perspectiva crítica de l'evolució que han experimentat. De la imbricació de tots dos eixos sorgeix la disciplina de l'Aprenentatge de Llengües Assistit per Ordinador que es coneix sota la sigla ALAO, tema central d'aquesta investigació. El marc teòric en què es desenvolupa aquest treball integra investigacions diverses basades en la didàctica de llengües i implementades a través de la tecnologia informàtica. L'estudi analitza els canvis que comporta l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en l'ensenyament-aprenentatge de llengües; es revisen, entre altres, les competències necessàries per a usar les TIC en aquests processos, els avantatges i els inconvenients d'aquesta utilització, a més dels requeriments tècnics, funcionals i didàctics que han de posseir els cursos dissenyats per a l'ALAO a través del web. Com a resultat d'aquesta investigació s'ha palesat, d'una banda, la necessitat d'establir una tipologia que possibilite classificar la multiplicitat de recursos i modalitats formatives sorgides de l'ALAO en el web; i de l'altra, la mancança d'estàndards que asseguren un ús efectiu del World Wide Web en l'autoprenentatge de llengües. És per això que en aquesta investigació es formulen sengles propostes: per una part, proposem una classificació dels recursos en el web a partir de la seua finalitat en l'aprenentatge de llengües; i per una altra, dissenyem un qüestionari d'avaluació que permet conéixer la qualitat didàctica dels cursos per a l'autoaprenentatge de llengües en el web. A partir de les distintes variables analitzades es desprenen els requisits didàctics i funcionals que haurien de seguir els cursos per a l'ALAO en el web. es_ES
dc.language Catalán es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.source Riunet es_ES
dc.subject Aprenentatge de llengües es_ES
dc.subject Computer assisted language learning es_ES
dc.subject World wide web es_ES
dc.subject.classification FILOLOGIA CATALANA es_ES
dc.title ANÀLISI DIDÀCTICA I CRÍTICA DEL WEB PER A L'AUTOAPRENENTATGE DEL CATALÀ
dc.type Tesis doctoral es_ES
dc.identifier.doi 10.4995/Thesis/10251/16802 es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Lingüística Aplicada - Departament de Lingüística Aplicada es_ES
dc.description.bibliographicCitation Romero Forteza, F. (2012). ANÀLISI DIDÀCTICA I CRÍTICA DEL WEB PER A L'AUTOAPRENENTATGE DEL CATALÀ [Tesis doctoral]. Universitat Politècnica de València. https://doi.org/10.4995/Thesis/10251/16802 es_ES
dc.description.accrualMethod Palancia es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/acceptedVersion es_ES
dc.subject.asignatura Análisis y uso pedagógico de recursos para el aprendizaje de lenguas a través de la world wide web 32079 / W - Programa de doctorado en lenguas y tecnología 2145 es_ES
dc.subject.asignatura Análisis y uso pedagógico de recursos para el aprendizaje de lenguas a través de la world wide web 32079 / X - Máster universitario en lenguas y tecnología 2139 es_ES
dc.subject.asignatura Aprendizaje de lenguas asistido por ordenador 32069 / W - Programa de doctorado en lenguas y tecnología 2145 es_ES
dc.subject.asignatura Aprendizaje de lenguas asistido por ordenador 32069 / X - Máster universitario en lenguas y tecnología 2139 es_ES
dc.relation.tesis 3872 es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem