- -

Alfabetización transmedia y redes sociales: Instagram como herramienta docente en el aula universitaria

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Alfabetización transmedia y redes sociales: Instagram como herramienta docente en el aula universitaria

Show full item record

Alonso-López, N.; Terol-Bolinches, R. (2020). Alfabetización transmedia y redes sociales: Instagram como herramienta docente en el aula universitaria. ICONO-14: Revista científica de Comunicación Audiovisual y Nuevas Tecnologías. 18(2):138-161. https://doi.org/10.7195/ri14.v18i2.1518

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/168613

Files in this item

Item Metadata

Title: Alfabetización transmedia y redes sociales: Instagram como herramienta docente en el aula universitaria
Secondary Title: Transmedia literacy and social networks: Case study on Instagram as a teaching tool in the university classroom
Author: Alonso-López, Nàdia TEROL-BOLINCHES, RAÚL
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Departamento de Comunicación Audiovisual, Documentación e Historia del Arte - Departament de Comunicació Audiovisual, Documentació i Història de l'Art
Issued date:
Abstract:
[ES] En el actual entorno mediático los avances tecnológicos han dado lugar a nuevas formas de comunicación basadas en Internet, los dispositivos inteligentes y las redes sociales. En este contexto, las universidades reciben ...[+]


[EN] In the actual media environment, technological advances have resulted in new forms of communication based on the Internet, smart devices, and social networks. In this context, universities receive students belonging ...[+]
Subjects: Transmedia , Social networks , Instagram , University teaching , Generation Z , Internet: Redes sociales , Docencia universitaria , Generación Z
Copyrigths: Reconocimiento (by)
Source:
ICONO-14: Revista científica de Comunicación Audiovisual y Nuevas Tecnologías. (issn: 1697-8293 )
DOI: 10.7195/ri14.v18i2.1518
Publisher:
Asociacion Cientifica ICONO14
Publisher version: https://doi.org/10.7195/ri14.v18i2.1518
Type: Artículo

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record