- -

Les xarxes socials com a eines per a l'aprenentatge en l'àmbit universitari: una experiència de l'ús de facebook per a la comunicació del professorat-alumnat

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Les xarxes socials com a eines per a l'aprenentatge en l'àmbit universitari: una experiència de l'ús de facebook per a la comunicació del professorat-alumnat

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.author Monfort Signes, Jaume es_ES
dc.contributor.author Fuentes Giner, María Begoña es_ES
dc.contributor.author Oliver-Faubel, Inmaculada es_ES
dc.date.accessioned 2021-07-01T06:11:21Z
dc.date.available 2021-07-01T06:11:21Z
dc.date.issued 2014-07-16 es_ES
dc.identifier.isbn 9788490482711 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/168623
dc.description.abstract [EN] We can now affirm that social networks are a basic tool for a group of people to promote communication in everyday tasks collaboratively and ensuring that all group members are perceived as part of the community. This communication is also now easy and permanent because of equipment available to the students and universal availability of wifi offered by Polytechnic University of València (UPV). A priori these qualities of social networks suggest that their application would be appropriate in university areas to promote student learning and would create lasting exchange information networks. This contribution describes the impact of using Facebook® as a communication tool in ¿Equipos de Obra¿, a subject of Arquitectura Técnica Degree in UPV. Although Facebook® is a tool that students use often, in this case its use is an initiative of the teacher. Questions such as if the use of Facebook® is a proper channel of communication in the university, or if students interact better, or if the tool modifies the teacher-student roles, will be answered. And finally, do social networks facilitate the university students learning process? es_ES
dc.description.abstract [CA] Podem afermar que en l'actualitat les xarxes socials representen una eina elemental per a promoure la comunicació d'un grup de persones en tasques quotidianes, d'una forma col·laborativa i aconseguint que tots els membres del grup es perceben com a part d'una mateixa comunitat. A més aquesta comunicació actualment és fàcil i permanent tant pel que fa als dispositius dels què disposen els alumnes, com a la disponibilitat d'accés universal wifi que ofereix la Universitat Politècnica de València (UPV). A priori aquestes qualitats de les xarxes socials fan pensar que la seua aplicació en àmbits universitaris seria adequada per afavorir l'aprenentatge de l'alumnat i crearia xarxes d'intercanvi d'informació perdurables en el temps. Aquesta contribució descriu l'impacte de la utilització de Facebook® com a eina de comunicació en l'assignatura Equips d'Obra (Grau d'Arquitectura Tècnica. UPV). Tot i que Facebook® és una eina que els alumnes utilitzen normalment, ací la utilització ha estat una iniciativa del professor. Es donen respostes a preguntes com: l'ús de Facebook® conforma un canal adequat de comunicació en l'àmbit universitari? interactua millor l'alumnat? es modifiquen els rols professorat-alumnat? Finalment, les xarxes socials afavoreixen el procés d'aprenentatge de l'alumnat universitari? es_ES
dc.language Catalán es_ES
dc.publisher Editorial Universitat Politècnica de València es_ES
dc.relation.ispartof In-Red 2014 - Jornadas de Innovación Educativa y Docencia en Red de la Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) es_ES
dc.subject Aprenentatge es_ES
dc.subject Col·laboració es_ES
dc.subject Comunicació es_ES
dc.subject Xarxes socials es_ES
dc.subject Learning es_ES
dc.subject Collaboration, Communication es_ES
dc.subject Social networking es_ES
dc.subject.classification CONSTRUCCIONES ARQUITECTONICAS es_ES
dc.title Les xarxes socials com a eines per a l'aprenentatge en l'àmbit universitari: una experiència de l'ús de facebook per a la comunicació del professorat-alumnat es_ES
dc.type Comunicación en congreso es_ES
dc.type Capítulo de libro es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Construcciones Arquitectónicas - Departament de Construccions Arquitectòniques es_ES
dc.description.bibliographicCitation Monfort Signes, J.; Fuentes Giner, MB.; Oliver-Faubel, I. (2014). Les xarxes socials com a eines per a l'aprenentatge en l'àmbit universitari: una experiència de l'ús de facebook per a la comunicació del professorat-alumnat. Editorial Universitat Politècnica de València. 102-115. http://hdl.handle.net/10251/168623 es_ES
dc.description.accrualMethod S es_ES
dc.relation.conferencename Jornadas de Innovación Educativa y Docencia en Red (IN-RED 2014) es_ES
dc.relation.conferencedate Julio 15-16,2014 es_ES
dc.relation.conferenceplace Valencia, España es_ES
dc.relation.publisherversion http://ocs.editorial.upv.es/index.php/INRED/INRED2014 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 102 es_ES
dc.description.upvformatpfin 115 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.relation.pasarela S\272473 es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem