Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Gómez Benito, Carmen | es_ES |
dc.contributor.author | Llorens Molina, Juan Antonio | es_ES |
dc.contributor.author | Morera Bertomeu, Isabel María | es_ES |
dc.contributor.author | Pardo Vicente, María Teresa | es_ES |
dc.date.accessioned | 2021-07-01T06:11:34Z | |
dc.date.available | 2021-07-01T06:11:34Z | |
dc.date.issued | 2014-07-16 | es_ES |
dc.identifier.isbn | 9788490482711 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/168631 | |
dc.description.abstract | [EN] The design and development of a chemistry propedeutic course based on the Massive Online Open Course (MOOC) model as educational innovation, is shown in this work. Its aim is to help students to overcome well known shortcomings in prior knowledge and reach a suitable level to access to Higher Education. This course has been launched at the UPV[X] platform of the Universitat Politècnica de València. Its essential structure consists of alternating videotape records using the Polimedia format, application and reinforcement activities, the same way that formative and summative assessment tasks. The forum is the way for providing feed-back, academic guidance and student support. At the end of the course, data from surveys and information concerning achievement level of students expectations the same way that their opinión about its usefulness have been analyzed. This way, a useful feed-back is obtained in order to improve each one of the successive edition | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] Se describe el proceso de diseño, implementación y evaluación de un MOOC dirigido al alumnado que accede a los estudios de química en los grados de la distintas ingenierías cursadas en la UPV. | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Editorial Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.relation.ispartof | In-Red 2014 - Jornadas de Innovación Educativa y Docencia en Red de la Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.rights | Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) | es_ES |
dc.subject | MOOC | es_ES |
dc.subject | Aprendizaje propedéutico | es_ES |
dc.subject | Química | es_ES |
dc.subject | Chemistry | es_ES |
dc.subject | Prerequisite | es_ES |
dc.subject | Learning platforms | es_ES |
dc.subject | PoliformaT | es_ES |
dc.subject | Online | es_ES |
dc.subject.classification | QUIMICA ORGANICA | es_ES |
dc.subject.classification | QUIMICA ANALITICA | es_ES |
dc.subject.classification | QUIMICA INORGANICA | es_ES |
dc.title | Diseño y desarrollo de un MOOC como estrategia para el aprendizaje propedéutico de la química | es_ES |
dc.type | Comunicación en congreso | es_ES |
dc.type | Capítulo de libro | es_ES |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Química - Departament de Química | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Gómez Benito, C.; Llorens Molina, JA.; Morera Bertomeu, IM.; Pardo Vicente, MT. (2014). Diseño y desarrollo de un MOOC como estrategia para el aprendizaje propedéutico de la química. Editorial Universitat Politècnica de València. 88-101. http://hdl.handle.net/10251/168631 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | S | es_ES |
dc.relation.conferencename | Jornadas de Innovación Educativa y Docencia en Red (IN-RED 2014) | es_ES |
dc.relation.conferencedate | Julio 15-16,2014 | es_ES |
dc.relation.conferenceplace | Valencia, España | es_ES |
dc.relation.publisherversion | http://ocs.editorial.upv.es/index.php/INRED/INRED2014 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 88 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 101 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.relation.pasarela | S\271889 | es_ES |