Resumen:
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[EN] The aim of this article is to facilitate the understanding of the historical phases of the complex construction process at the College of San Pablo, initiated in 1556 and in progress to this day, through three-dimensional ...[+]
[EN] The aim of this article is to facilitate the understanding of the historical phases of the complex construction process at the College of San Pablo, initiated in 1556 and in progress to this day, through three-dimensional virtual reconstructions, obtained from two-dimensional graphichypotheses as well as from the laser scanner survey of the part corresponding to the old Jesuit schools, in order to preserve its original architectural configuration almost intact.It is a building of great relevance for the city of Granada, being known as Jesuit College, University, and Law School, which throughout its history has undergone different transformations. The methodology used to obtain the main phases of the historical-construction process has been based on the collection and analysis of primary and secondary sources. The realization of virtual reconstructions, using 3D modelling and subsequent rendering has proven to be an efficient instrument of conceptual recreation of the spaces and shapes of the architectural complex, due to its great utility in future interventions in the building in addition to its ability to disseminate among the scientific community.
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[ES] El objetivo de este artículo es facilitar la comprensión de las fases históricas del complejo proceso constructivo del colegio de San Pablo, iniciado en 1556 hasta la actualidad, mediante reconstrucciones virtuales ...[+]
[ES] El objetivo de este artículo es facilitar la comprensión de las fases históricas del complejo proceso constructivo del colegio de San Pablo, iniciado en 1556 hasta la actualidad, mediante reconstrucciones virtuales tridimensionales, obtenidas a partir de hipótesis gráficas bidimensionales y del levantamiento con escáner láser de la parte correspondiente a las antiguas escuelas jesuitas, por conservar casi intacta su configuración arquitectónica original.Se trata de un edificio de gran relevancia para la ciudad de Granada –colegio jesuita, universidad, facultad de Derecho–, que a lo largo de su historia ha sufrido diferentes transformaciones. La metodología utilizada para la obtención de las principales fases del proceso histórico-constructivo se ha basado en la recopilación y análisis de las fuentes primarias y secundarias, mientras que la realización de las reconstrucciones virtuales, mediante modelado 3D y su posterior renderización, ha resultado un eficaz instrumento de recreación conceptual de los espacios y formas del conjunto arquitectónico, por su gran utilidad en futuras intervenciones en el edificio y por su capacidad de divulgación a la comunidad científica.
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