- -

Dibuix expressiu i educació sensorial com a mecanismes de canvi en la concepció del propi dibuix i del món.

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Dibuix expressiu i educació sensorial com a mecanismes de canvi en la concepció del propi dibuix i del món.

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.advisor Rodríguez León, Alejandro es_ES
dc.contributor.author Verdeguer Olmos, Irene es_ES
dc.date.accessioned 2021-07-27T13:50:58Z
dc.date.available 2021-07-27T13:50:58Z
dc.date.created 2021-07-20
dc.date.issued 2021-07-27 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/170423
dc.description.abstract [CA] Aquest treball de final de grau consisteix en la recerca d'informació teòrica sobre la naturalesa del dibuix, inherent a totes les persones i de caràcter espontani, i ha desencadenat l'estudi de la percepció sensorial i els processos d'expressió intuitiva com a generadors de coneixement propi. En conseqüència, es reflexiona sobre la situació infravalorada d'aquests processos cognitius en l'àmbit acadèmic i social en un món racional i utilitarista on prima l'intel.lectualisme front als sentits i el resultat front al procés, fet que ha portat a concebre el dibuix segons uns canons concrets i ha restringit el seu ús lliure. Amb el convenciment que el desenvolupament d'aquests processos afavoreix la construcció saludable de l'individu en comunitat i en connexió amb l'entorn, es planteja la pedagogia compromesa que acull aquestes experiències -entre les quals es troba el dibuix expressiu- com a eina transformadora i de canvi. Així, s'ha desenvolupat de manera pràctica, a mode de projecte personal, un taller infantil de dibuix expressiu i el material didàctic per a estructurar classes de piano simultàneament en base als coneixements adquirits. es_ES
dc.description.abstract [EN] This final degree project consists of the search for theoretical information on the nature of drawing that is inherent in all people and of spontaneous nature. It has triggered the study of sensory perception and the processes of intuitive expression such as generators of self-knowledge. Consequently, it reflects on the undervalued situation of these cognitive processes in the academic and social field of a rational and utilitarian world where intellectualism prevails over the senses and where the result is emphasized over the process. This has led to conceive the drawing with respect to specific cannons and has restricted its free use. With the conviction that the development of these processes favors the healthy construction of the individual in the community and in connection with the environment, a committed pedagogy is proposed that welcomes these experiences -among these experiences there is expressive drawing- as transforming and changing tools. As a personal project a children¿s expressive drawing workshop and teaching materials to structure piano lessons have been developed in a practical way simultaneously based on the knowledge acquired. Key words: expressive drawing, process, spontaneity, pedagogy, cognition, sensoriality. es_ES
dc.format.extent 46 es_ES
dc.language Catalán es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Dibuix expressiu es_ES
dc.subject Procés es_ES
dc.subject Espontaneitat es_ES
dc.subject Pedagogia es_ES
dc.subject Cognició es_ES
dc.subject Educació sensorial. es_ES
dc.subject Expressive drawing es_ES
dc.subject Process es_ES
dc.subject Spontaneity es_ES
dc.subject Pedagogy es_ES
dc.subject Cognition es_ES
dc.subject Sensory education. es_ES
dc.subject.classification DIBUJO es_ES
dc.subject.other Grado en Bellas Artes-Grau en Belles Arts es_ES
dc.title Dibuix expressiu i educació sensorial com a mecanismes de canvi en la concepció del propi dibuix i del món. es_ES
dc.type Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado es_ES
dc.rights.accessRights Cerrado es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Centro de Investigación Arte y Entorno - Centre d'Investigació Art i Entorn es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Dibujo - Departament de Dibuix es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Facultad de Bellas Artes - Facultat de Belles Arts es_ES
dc.description.bibliographicCitation Verdeguer Olmos, I. (2021). Dibuix expressiu i educació sensorial com a mecanismes de canvi en la concepció del propi dibuix i del món. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/170423 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\141267 es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem