[EN] The aim of the project ¿Maracas¿ is to develop an application, that helps young
creatives to be more active and creative by diversifying their routines with short surprising
random activities. Users will be motivated ...[+]
[EN] The aim of the project ¿Maracas¿ is to develop an application, that helps young
creatives to be more active and creative by diversifying their routines with short surprising
random activities. Users will be motivated by challenging themselves and competing against
each other.
An interactive high-fidelity prototype has been conceptualised and then produced in Figma.
According to an iterative development procedure it was tested using UX methodologies
including Eye Tracking technology.
The project team went through several work cycles using established methods of user-centred
design. In the area of UX testing, eye tracking technology was used in addition to user
interviews.
This project is interesting for students who want to develop smartphone apps related to the
field of self-motivation, productivity, and self-development. It also shows how to implement
UX methods into the User Centered Design process for mobile applications.
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[ES] El objetivo del proyecto "Maracas" es desarrollar una aplicación que ayude a los
jóvenes creativos a ser más activos y creativos diversificando sus rutinas con breves y
sorprendentes actividades aleatorias. Los ...[+]
[ES] El objetivo del proyecto "Maracas" es desarrollar una aplicación que ayude a los
jóvenes creativos a ser más activos y creativos diversificando sus rutinas con breves y
sorprendentes actividades aleatorias. Los usuarios se sentirán motivados al desafiarse a sí
mismos y competir entre sí.
Se ha conceptualizado un prototipo interactivo de alta fidelidad y se ha producido en Figma.
De acuerdo con un procedimiento de desarrollo iterativo, se probó utilizando metodologías de
UX, incluida la tecnología de Eye Tracking.
El equipo del proyecto pasó por varios ciclos de trabajo utilizando métodos consolidados de
diseño centrado en el usuario. En el ámbito de las pruebas de UX, se utilizó la tecnología de
Eye Tracking además de las entrevistas con los usuarios.
Este proyecto es interesante para los estudiantes que quieran desarrollar aplicaciones para
smartphones relacionadas con el campo de la automotivación, la productividad y el
autodesarrollo. También muestra cómo implementar métodos de UX en el proceso de diseño
centrado en el usuario para aplicaciones móviles.
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