Resumen:
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[CA] El present treball pretén establir mitjançant la fotografia relaciones que generen múltiples reflexions, no tant estètiques en si com valor intrínsec de la imatge, sinó el que de referencial (universal) poden significar ...[+]
[CA] El present treball pretén establir mitjançant la fotografia relaciones que generen múltiples reflexions, no tant estètiques en si com valor intrínsec de la imatge, sinó el que de referencial (universal) poden significar en un àmbit i context específic, sobre un fet concret de la nostra història com va ser el primer període de l'Estat d'Alarma decretat pel nostre govern a conseqüència de la pandèmia per corona-virus. En una mostra composta de 129 fotografies realitzades per gent no professional, preses amb un mòbil i emmarcades dins del confinament per covid-19. La narrativa visual pretén aconseguir un retrat íntim induït, circumscrit en el confinament, documentant un aspecte personal i privat, dins d'un període de temps concret comú a tots els participants. Cadascun dels autors de la fotografia ha triat una imatge que li representa. Cada fotografia, va acompanyada d'un text, en alguns casos, un àudio en uns altres, que estableix una connexió entre imatge, creador, espectador i context. La imatge, el relat, la història particular, passa per les mans i el punt de vista de l'artista (jo) on el procés de recopilació, classificació, anàlisi i recomposició estableixen un nou mapa de connexions que porten a la reflexió de com una imatge particular pot generar un reconeixement universal, entenent el punt de vista, les implicacions i significacions de l'autor ja que hi ha una mica del particular que s'ha convertit en col·lectiu. Enfront de l'intimisme de les fotografies i les històries personals de cada participant, trobem l'asèpsia de les xifres. Una substitució de persones per números, connexions numèriques, lineals, gràfiques i objectives que tenen com a rerefons la mort. El que pretenia ser un diari reflexiu del confinament, un primer registre d'una realitat gens banal, pel context en el qual s'enquadra de la malaltia i la mort, la meua mirada ho transforma en una reflexió del particular a l'universal a través de les connexions que l'espectador puga establir entre el que veu, sent, i la seua pròpia experiència.
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[ES] El presente trabajo pretende establecer mediante la fotografía relaciones que generen múltiples reflexiones, no tanto estéticas en sí como valor intrínseco de la imagen, sino lo que de referencial (universal) pueden ...[+]
[ES] El presente trabajo pretende establecer mediante la fotografía relaciones que generen múltiples reflexiones, no tanto estéticas en sí como valor intrínseco de la imagen, sino lo que de referencial (universal) pueden significar en un ámbito y contexto específico, sobre un hecho concreto de nuestra historia como fue el primer periodo del Estado de Alarma decretado por nuestro gobierno a consecuencia de la pandemia por corona-virus.
En una muestra compuesta de 129 fotografías realizadas por gente no profesional, tomadas con un móvil y enmarcadas dentro del confinamiento por covid-19. La narrativa visual pretende conseguir un retrato íntimo inducido, circunscrito en el confinamiento, documentando un aspecto personal y privado, dentro de un periodo de tiempo concreto común a todos los participantes. Cada uno de los autores de la fotografía ha elegido una imagen que le representa. Cada fotografía, va acompañada de un texto, en algunos casos, un audio en otros, que establece una conexión entre imagen, creador, espectador y contexto.
La imagen, el relato, la historia particular, pasa por las manos y el punto de vista del artista (yo) donde el proceso de recopilación, clasificación, análisis y recomposición establecen un nuevo mapa de conexiones que lleven a la reflexión de cómo una imagen particular puede generar un reconocimiento universal, entendiendo el punto de vista, las implicaciones y significaciones del autor ya que hay algo de lo particular que se ha convertido en colectivo.
Frente al intimismo de las fotografías y las historias personales de cada participante, encontramos la asepsia de las cifras. Una sustitución de personas por números, conexiones numéricas, lineales, gráficas y objetivas que tienen como trasfondo la muerte. Lo que pretendía ser un diario reflexivo del confinamiento, un primer registro de una realidad nada banal, por el contexto en el que se encuadra de la enfermedad y la muerte, mi mirada lo transforma en una reflexión de lo particular a lo universal a través de las conexiones que el espectador pueda establecer entre lo que ve, oye, y su propia experiencia.
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[EN] The present work intends to establish through photography relationships that generate multiple reflections, not so much aesthetic in itself as an intrinsic value of the image, but what the (universal) referential can ...[+]
[EN] The present work intends to establish through photography relationships that generate multiple reflections, not so much aesthetic in itself as an intrinsic value of the image, but what the (universal) referential can mean in a specific environment and context, on a concrete fact of our history as was the first period of the State of Alarm decreed by our government as a result of the corona virus pandemic.
In an exhibition composed of 120 photographs taken by non-professionals, taken with a cell phone and framed within the confinement by covid-19. The visual narrative aims to achieve an induced intimate portrait, circumscribed in the confinement, documenting a personal and private aspect, within a specific period of time common to all participants. Each of the authors of the photograph has chosen an image that represents him or her. Each photograph is accompanied by a text, in some cases an audio in others, which establishes a connection between image, creator, spectator and context.
The image, the story, the particular history, passes through the hands and the point of view of the artist (me) where the process of collection, classification, analysis and recomposition establish a new map of connections that lead to the reflection of how a particular image can generate a universal recognition, understanding the point of view, the implications and meanings of the author since there is something of the particular that has become collective.
Faced with the intimacy of the photographs and the personal stories of each participant, we find the asepsis of the figures. A substitution of people for numbers, numerical, linear, graphic and objective connections that have death as a background. What was intended to be a reflective diary of confinement, a first record of a reality that is not at all banal, due to the context in which it is framed by illness and death, my gaze transforms it into a reflection from the particular to the universal through the connections that the viewer can establish between what he sees, hears, and his own experience.
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