Resumen:
|
[EN] Bogota, the capital of Colombia, is one of the most populous cities
in the country with about 7,5 million inhabitants (DANE, 2018) with
an extension of 164 ha, of which 75% are of rural land, administratively
divided ...[+]
[EN] Bogota, the capital of Colombia, is one of the most populous cities
in the country with about 7,5 million inhabitants (DANE, 2018) with
an extension of 164 ha, of which 75% are of rural land, administratively
divided into 20 localities (Municipality of Bogotá, 2004) with
approximately 1.400 km per lane for 2013 that according to statistics
from the IDU Urban Development Institute 50% is in poor condition,
was the first Colombian city to have a transit bus system fast (in
English: Fast Transit Bus, BRT), and at this time it has an Integrated
SIPT Transportation System that brings together all means of passenger
transport. According to the report of the Bogotá program as
we are going (2018), about 11,700 fatalities have been registered in
traffic accidents since 2000, and from 2005 to 2017 it is possible to
see a stability in the number of annual deaths due to accidents roads,
which is located in an average of between 500 and 570 fatalities
per year, in 2018 this indicator dropped to 514 deaths, one of the
lowest annual figures of the century. This is why it is necessary for
all professionals to focus research on improving the mobility of the
city and with it reducing fatalities.
[-]
[ES] Bogotá la capital de Colombia, es una de las ciudades más pobladas
del país con cerca de 7,5 millones de habitantes (DANE, 2018) con una
extensión de 164 Ha, de las cuales el 75% son de suelo rural, dividida
adminis ...[+]
[ES] Bogotá la capital de Colombia, es una de las ciudades más pobladas
del país con cerca de 7,5 millones de habitantes (DANE, 2018) con una
extensión de 164 Ha, de las cuales el 75% son de suelo rural, dividida
administrativamente en 20 localidades (Alcaldía de Bogotá, 2004)
con aproximadamente 15.400 Km por carril para el 2013 que según
estadísticas del Instituto de Desarrollo Urbano IDU el 50% se encuentra
en mal estado, fue la primera ciudad colombiana en contar
con un sistema de autobús de tránsito rápido, y en este momento
cuenta con un Sistema Integrado de Transporte SIPT que reúne a
todos los medios de transporte de pasajeros. De acuerdo con el
informe del programa Bogotá como vamos (2018), se han registrado
cerca de 11.700 víctimas fatales en accidentes de tránsito desde el
año 2000, y desde 2005 hasta el 2017 es posible ver una estabilidad
en la cifra de muertes anuales por siniestros viales, la cual se ubica
en un promedio de entre 500 y 570 víctimas fatales por año, en 2018
este indicador descendió a 514 muertes, una de las cifras anuales
más bajas del siglo. Por esto es necesario que todos los profesionales
enfoquemos las investigaciones en mejorar la movilidad de la ciudad
y con ella reducir las víctimas fatales.
[-]
|