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Análisis de la influencia de Twitter en el interés y consumo de videojuegos en Twitch

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Análisis de la influencia de Twitter en el interés y consumo de videojuegos en Twitch

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dc.contributor.advisor Orduña Malea, Enrique es_ES
dc.contributor.advisor Font Julián, Cristina Isabel es_ES
dc.contributor.author Puertos Amat, Andreu es_ES
dc.date.accessioned 2021-09-02T15:54:16Z
dc.date.available 2021-09-02T15:54:16Z
dc.date.created 2021-07-20
dc.date.issued 2021-09-02 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/171301
dc.description.abstract [Ca] Twitch, la plataforma propietat d’Amazon, permet als usuaris realiztar transmissions en viu, i açò ha anat guanyant popularitat durant el passat any 2020. Han sigut moltes les plataformes que han intentat imitar el sistema de transmissió, però aquesta segueix mantenint la seua posició com a plataforma líder. Donat que compta amb un ampli volum d’espectadors cada dia, en aquest treball s’analitza quina relació existeix entre l’ús d’una plataforma satèl·lit, dit d’altra manera: una plataforma on publicitar el contingut de Twitch, com pot ser Twitter, amb les tendències de la pròpia plataforma. El pla de treball va ser la creació d’un sistema, automatitzat en la mesura del possible, que recopilaba les dades d’ambdues plataformes. Per a açò, es creà una REST API (una arquitectura client-servidor) on el servidor realitzava periòdicament consultes a l’API de Twitter i a l’API de Twitch durant el mes de maig, amb l’objectiu de poder visualitzar les dades gràficament. Posteriorment, es va realitzar una anàlisi comparativa on es contrastaren les categories principals de Twitch en la comunitat hispanoparlant amb les categoríes amb més mencions a Twitter. Es mencionaven les mateixes categories en ambues plataformes un 52,1% de les ocasions, i en un 15,5% de les interaccions en Twitter es nombraven les mateixes categories que en Twitch i en el mateix ordre. Cal afegir que els resultats limitats del mes de maig, sugeriren que Twitter havia influït en Twitch. es_ES
dc.description.abstract [ES] Twitch, la plataforma propiedad de Amazon, permite que los usuarios puedan hacer transmisiones en vivo, y esto ha ido ganando popularidad durante el pasado año 2020. Han sido muchas las plataformas que han intentado imitar el sistema de transmisión, pero ésta sigue manteniendo su posición como plataforma líder. Dado que cuenta con un amplio volumen de espectadores cada día, en este trabajo se analiza qué relación existe entre el uso de una plataforma satélite, dicho de otro modo: una plataforma donde publicitar el contenido de Twitch (como Twitter) con las tendencias de la propia plataforma. El plan del trabajo fue la creación de un sistema, automatizado en la medida de lo posible, que recopilaba los datos de ambas plataformas. Para ello, se creó una REST API (una arquitectura cliente-servidor) donde el servidor realizaba periódicamente consultas a la API de Twitter y a la API de Twitch durante el mes de mayo, con el objetivo de visualizar los datos gráficamente. Posteriormente, se realizó un análisis comparativo, donde se contrastaron las categorías principales de Twitch en la comunidad hispanohablante con las categorías con más menciones en Twitter. Se mencionaban las mismas categorías en ambas plataformas en un 52,1% de las ocasiones, y en un 15,5% de las interacciones en Twitter se nombraban las mismas categorías que en Twitch y con el mismo orden. Los resultados limitados del mes de mayo, surgieron que Twitter había influido en Twitch. es_ES
dc.description.abstract [EN] Twitch, the platform owned by Amazon, allows users to broadcast live, and this has been gaining popularity during the past year 2020. Many platforms have tried to imitate the transmission system, but it continues to maintain its position as a leading platform. Given that it has a large volume of viewers every day, this work analyzes the relationship between the use of a satellite platform, in other words: a platform where to advertise Twitch content (such as Twitter) with the trends of the own platform. The work plan was the creation of a system, automated as far as possible, that collected the data from both platforms. To do this, a REST API (a client-server architecture) was created where the server periodically made queries to the Twitter API and the Twitch API during the month of May, in order to visualize the data graphically. Subsequently, a comparative analysis was carried out, where the main categories of Twitch in the Spanish-speaking community were contrasted with the categories with the most mentions on Twitter. The same categories were mentioned on both platforms 52.1% of the time, and 15.5% of the interactions on Twitter named the same categories as on Twitch and in the same order. The limited results for the month of May, it emerged that Twitter had influenced Twitch. es_ES
dc.format.extent 58 es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Marketing digital es_ES
dc.subject Twitter es_ES
dc.subject Twitch es_ES
dc.subject Videojuegos es_ES
dc.subject Influencers es_ES
dc.subject Redes sociales es_ES
dc.subject España es_ES
dc.subject Digital Marketing es_ES
dc.subject Video games es_ES
dc.subject Influencer es_ES
dc.subject Social networks es_ES
dc.subject Spain es_ES
dc.subject Videojocs es_ES
dc.subject Xarxes socials es_ES
dc.subject Espanya es_ES
dc.subject.classification BIBLIOTECONOMIA Y DOCUMENTACION es_ES
dc.subject.other Grado en Ingeniería Informática-Grau en Enginyeria Informàtica es_ES
dc.title Análisis de la influencia de Twitter en el interés y consumo de videojuegos en Twitch es_ES
dc.type Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Comunicación Audiovisual, Documentación e Historia del Arte - Departament de Comunicació Audiovisual, Documentació i Història de l'Art es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica es_ES
dc.description.bibliographicCitation Puertos Amat, A. (2021). Análisis de la influencia de Twitter en el interés y consumo de videojuegos en Twitch. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/171301 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\140623 es_ES


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