- -

Post-editing Machine Translation in MateCat: a classroom experiment

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Post-editing Machine Translation in MateCat: a classroom experiment

Mostrar el registro completo del ítem

Herget, K. (2021). Post-editing Machine Translation in MateCat: a classroom experiment. En 7th International Conference on Higher Education Advances (HEAd'21). Editorial Universitat Politècnica de València. 1003-1009. https://doi.org/10.4995/HEAd21.2021.12789

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/172666

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Post-editing Machine Translation in MateCat: a classroom experiment
Autor: Herget, Katrin
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Advances in machine translation resulted in an increase of both volume and quality of machine-translated texts. However, machine translation still requires humans to post-edit the translation. This paper proposes a ...[+]
Palabras clave: Higher Education , Learning , Educational systems , Teaching , Machine translation , Post-editing , MateCat , Translation technology classes
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
ISBN: 9788490489758
Fuente:
7th International Conference on Higher Education Advances (HEAd'21). (issn: 2603-5871 )
DOI: 10.4995/HEAd21.2021.12789
Editorial:
Editorial Universitat Politècnica de València
Versión del editor: http://ocs.editorial.upv.es/index.php/HEAD/HEAd21/paper/view/12789
Título del congreso: Seventh International Conference on Higher Education Advances
Lugar del congreso: València, Spain
Fecha congreso: Junio 22-23, 2021
Agradecimientos:
The author would like to thank the MA students who participated in this experiment for their time and feedback.
Tipo: Capítulo de libro Comunicación en congreso

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem