Resumen:
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[EN] Haiku, the Robot is a 2D Metroidvania video game currently in development by Jordan
Morris. The game consists of a large, interconnected world full of different objectives,
with exploration at its core.
The aim of ...[+]
[EN] Haiku, the Robot is a 2D Metroidvania video game currently in development by Jordan
Morris. The game consists of a large, interconnected world full of different objectives,
with exploration at its core.
The aim of this project is to design and develop the in-game map system for Haiku, the
Robot. This includes ensuring it has all of the functionality needed to manipulate the
map as well as providing sufficient information to the player to help them in their
journey throughout the game. In addition, it will provide new objectives to the player
and increase the overall depth and playability of the game. The map is meant to be a
tool for the player and improve the experience they have while playing the game.
To carry out the development of this system the Unity game engine will be used,
together with scripts written in C#, and player controls managed with the use of the
Rewired tool. All pixel art will be created in the Aseprite application. The project uses
Agile principles and adheres to a Scrum framework, with the use of 2-week sprints to
ensure consistent development and revision. The overall structure of the project is
broken down into two phases: the first phase consists of the development of a map
prototype, and the second phase is the implementation of the prototype in the Haiku,
the Robot developmental build. The main objectives of the prototype are to develop the
core aspects and structure of the map system, while the implementation strives for a
smooth integration of the prototype and the addition of features unable to be made in
the first phase due to any dependencies on the full Haiku, the Robot build.
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[ES] Haiku, the Robot es un videojuego de Metroidvania 2D actualmente en desarrollo
por Jordan Morris. El juego consiste en un gran mundo interconectado lleno de
diferentes objetivos, con la exploración una de sus ...[+]
[ES] Haiku, the Robot es un videojuego de Metroidvania 2D actualmente en desarrollo
por Jordan Morris. El juego consiste en un gran mundo interconectado lleno de
diferentes objetivos, con la exploración una de sus características principales.
El objetivo de este proyecto es diseñar y desarrollar el sistema de mapas del juego
para Haiku, the Robot. Esto incluye asegurarse de que tenga toda la funcionalidad
necesaria para manipular el mapa, así como proporcionar información suficiente al
jugador para ayudarlo en su viaje a lo largo del juego. Además, proporcionará nuevos
objetivos al jugador y aumentará la profundidad general y la jugabilidad del juego. El
mapa está destinado a ser una herramienta para el jugador y mejorar la experiencia
que tiene mientras juega.
Para llevar a cabo el desarrollo de este sistema se utilizará el motor de juego Unity,
junto con scripts escritos en C#, y controles de jugador gestionados con el uso de la
herramienta Rewired. Todo el arte de píxeles se creará en la aplicación Aseprite. El
proyecto utiliza principios Agiles y se adhiere a un framework de Scrum, con el uso de
sprints de 2 semanas para garantizar un desarrollo y revisión consistentes. La
estructura general del proyecto se divide en dos fases: la primera fase consiste en el
desarrollo de un prototipo del mapa, y la segunda fase es la implementación del
prototipo en el juego actual. Los principales objetivos del prototipo son desarrollar los
aspectos centrales y la estructura del sistema de mapas, mientras que la
implementación se esfuerza por una integración fluida del prototipo y la adición de
características que no se pudieron realizar en la primera fase debido a cualquier
dependencia en Haiku, the Robot.
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