Resumen:
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[EN] China's imported wine market has huge potential and is expected to become the second most valuable wine market in the world by 2020, according to a joint report by Vinexpo and the International Wine and Spirits Research ...[+]
[EN] China's imported wine market has huge potential and is expected to become the second most valuable wine market in the world by 2020, according to a joint report by Vinexpo and the International Wine and Spirits Research Institute (IWSR). Among the major wine importers to China, countries such as France, Australia, Spain, Italy and others occupy a significant position. The influx of many international wine brands into China, coupled with the entry of local Chinese wine companies, has led to increased competition on the market.
How should you as a foreign company stand out from other brands? How can you increase your visibility in China and connect with your Chinese customers? With the rapid development of mobile internet and Web 2.0 technologies, the market and communication environment of today's business marketing has undergone huge changes. Social media has not only replaced the hegemony of traditional media, but also deeply influenced the way people live and consume, thanks to its personalization, easy access, high interactivity and fast communication. For enterprises, social media marketing will play a very important role in the market competition.
Torres China, a very large Spanish winery, has been in China for more than 20 years, but its marketing on social media is still far less than that of its local Chinese competitors. How should it develop an appropriate marketing strategy for China-specific social media? To explore this topic, it is important to understand the current status and shortcomings of Torres China's social media marketing in China, and the behavioral characteristics of Chinese consumers on social media. How should wine marketing content be differentiated on different social media platforms? How to choose the right social media marketing platform? And how to differentiate marketing on these platforms? How do cultural differences and language differences affect marketing strategies?
The research in this work analyzes the current situation of Torres China's social media marketing through SWOT theory, studies the behavior characteristics of consumers on Chinese social media through keyword analysis combined with questionnaire method, and explores the suitable social media marketing strategy for Torres China. The work makes suggestions on the selection of Torres China's marketing platforms and the differentiation of content on different platforms, which also provides reference value for other similar companies to develop social media marketing strategies in China.
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[ES] El mercado de vino importado de China tiene un enorme potencial y se espera que se convierta en el segundo mercado de vino más valioso del mundo en 2020, según un informe conjunto de Vinexpo y el Instituto Internacional ...[+]
[ES] El mercado de vino importado de China tiene un enorme potencial y se espera que se convierta en el segundo mercado de vino más valioso del mundo en 2020, según un informe conjunto de Vinexpo y el Instituto Internacional de Investigación del Vino y las Bebidas Espirituosas (IWSR). Entre los principales importadores de vino a China, países como Francia, Australia, España e Italia, entre otros, ocupan una posición importante. La afluencia de muchas marcas internacionales de vino a China, junto con la entrada de empresas vinícolas chinas locales, ha provocado una mayor competencia en el mercado.
¿Cómo puede usted, como empresa extranjera, distinguirse de las demás marcas? ¿Cómo puede aumentar su visibilidad en China y conectar con sus clientes chinos? Con el rápido desarrollo de Internet móvil y las tecnologías de la Web 2.0, el mercado y el entorno de comunicación del marketing empresarial actual han sufrido enormes cambios. Los medios sociales no sólo han sustituido la hegemonía de los medios tradicionales, sino que también han influido profundamente en la forma de vivir y consumir de la gente, gracias a su personalización, fácil acceso, alta interactividad y rápida comunicación. Para las empresas, el marketing en los medios sociales desempeñará un papel muy importante en la competencia del mercado.
Torres China, una gran bodega española, lleva más de 20 años en China, pero su marketing en los medios sociales es todavía muy inferior al de sus competidores chinos locales. ¿Cómo debería desarrollar una estrategia de marketing adecuada para los medios sociales específicos de China? Para explorar este tema, es importante entender el estado actual y las deficiencias del marketing de Torres China en los medios sociales en China, y las características de comportamiento de los consumidores chinos en los medios sociales. ¿Cómo debe diferenciarse el contenido de marketing del vino en las distintas plataformas de medios sociales? ¿Cómo elegir la plataforma de marketing en redes sociales adecuada? ¿Y cómo diferenciar el marketing en estas plataformas? ¿Cómo afectan las diferencias culturales y lingüísticas a las estrategias de marketing?
La investigación de este trabajo analiza la situación actual del marketing en medios sociales de Torres China a través de la teoría DAFO, estudia las características del comportamiento de los consumidores en los medios sociales chinos a través del análisis de palabras clave combinado con el método del cuestionario, y explora la estrategia de marketing en medios sociales adecuada para Torres China. El trabajo hace sugerencias sobre la selección de las plataformas de marketing de Torres China y la diferenciación de los contenidos en las distintas plataformas, lo que también proporciona un valor de referencia para que otras empresas similares desarrollen estrategias de marketing en medios sociales en China.
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