Resumen:
|
[EN] The incorporation of the new audiovisual technology to the closest social field allows you to use your familiarity and easy access to the research and teaching disciplines of learning also in the university. In ...[+]
[EN] The incorporation of the new audiovisual technology to the closest social field allows you to use your familiarity and easy access to the research and teaching disciplines of learning also in the university. In particular, it is of utmost importance for the Teaching Innovation Project (TIP) that is addressed in this document: “Virtual, Augmented and Mixed Realities Techniques Applied to University Research and Teaching in the field of Physics”. It has great advantages for training / learning especially for the last generations, so familiar with all kinds of audiovisual technology. Obviously, introductory complements to the field of specific competencies are needed so that the fundamental training and meaningful learning objective comes to fruition. For this, it is necessary to have a good information base on Physics treated through Virtual, Augmented and Mixed Realities Techniques, in order to be able to select the appropriate information and level in each of the TIP stages. This base is susceptible to evolution and improvement if sufficient tools and knowledge are available. In addition, it will be possible to generate new procedures based on the strengths and weaknesses appreciated in this TIP.
[-]
[ES] La incorporación de la nueva tecnología audiovisual al ámbito social más cercano permite utilizar
su familiaridad y fácil acceso a las disciplinas investigadoras y docentes del aprendizaje en la universidad. En ...[+]
[ES] La incorporación de la nueva tecnología audiovisual al ámbito social más cercano permite utilizar
su familiaridad y fácil acceso a las disciplinas investigadoras y docentes del aprendizaje en la universidad. En particular, es de suma importancia para el Proyecto de Innovación Docente (PID) que se aborda en el presente documento: “Técnicas de Realidades Virtual, Aumentada y Mixta Aplicadas a la Investigación y Docencia Universitaria en el ámbito de la Física”. Tiene grandes ventajas para la formación/aprendizaje sobre todo para las últimas generaciones, tan familiarizadas con todo tipo de tecnología audiovisual. Evidentemente, se necesitan complementos introductorios al ámbito de las competencias específicas para que el objetivo fundamental formativo y de aprendizaje significativo llegue a buen puerto. Para esto, es necesario contar con una buena base de información sobre Física tratada mediante Técnicas de Realidades Virtual, Aumentada y Mixta, con el objeto de poder seleccionar la información y nivel adecuados en cada una de las etapas del PID. Dicha base es susceptible de evolución y mejora si se cuenta con herramientas y conocimientos suficientes. Además, será posible generar nuevos procedimientos basados en las fortalezas y debilidades apreciadas en este PID.
[-]
|