Resumen:
|
[EN] Connectivity, either fisical or virtual, is a key element in early 21th century modern societies. Conurbations make moving people around a primary need. Railway, accordingly, arises as the main mean of transport ...[+]
[EN] Connectivity, either fisical or virtual, is a key element in early 21th century modern societies. Conurbations make moving people around a primary need. Railway, accordingly, arises as the main mean of transport allowing to move large amounts of people in a more sustainable way than the privat vehicle did until then. The station connects railways with cities and, depending on our vision and design of this area - or areas -we will be defining the way this relation takes place.
This Project is located in Silla, a small city of around 19.000 population just 12 km away from Valencia, close to l¿Albufera, in the región of l¿Horata Sud. It has a tower dating from the arab occupation which is considered an asset of cultural and environmental interest. It is communicated with Valencia and its surroundings through the V31, l¿AP7, CV4151 and N340 routes. Oher transport links include C1 and C2 suburban train rail lines. Silla¿s rail station is our matter of study.
The gradual emergence of these transport links have been shaping, since 19th century, the growth of this city which mainland is primarly dedicted to industrial rather than residential use. In this regard is worth mentioning agro-food and automotive industries as the driving forces of its economy, with Ford Factory in Almussafes having a leading role. Silla is also close to the Marjal and the l¿Albufera lake. Its municipality counts with one of the two acces ports to the west side lake.
This Project is developed at the Taller 5 de l¿Escola Tècnica d¿Arquitectura from Valencia, with the cooperation of RENFE. It aims to create a new railway station to meet the upcoming mobility challenges while granting new uses that will make it a centerpiece within the town planning.
In this respect, it is important to highlight the integrative approach the projects has, not only as a building itself but also at the urban scale. It has been considered to replace the municipal market in order to give it a new meaning, intending to be understood not as a building but as an open space, as a market square.
[-]
[CA] La connectivitat, tant física com virtual, és un element clau en les societats modernes de principis del segle XXI. L'aglomeració de la població en grans urbs fa que el desplaçament d'aquestes persones siga una qüestió ...[+]
[CA] La connectivitat, tant física com virtual, és un element clau en les societats modernes de principis del segle XXI. L'aglomeració de la població en grans urbs fa que el desplaçament d'aquestes persones siga una qüestió de primeríssim ordre. En aquest sentit, el ferrocarril esdevé un mitjà de transport essencial que permet traslladar grans quantitats de persones d'un punt a un altre d'una manera més sostenible que el vehicle privat. Dins la xarxa de ferrocarrils, l'Estació és l'instrument que permet la connexió entre el ferrocarril i la ciutat; i és per això que, depenent de la forma que entenguem i dissenyem aquest espai, o conjunts d'espais, estarem marcant el mode en què es produeix aquesta relació. Aquest projecte es desenvolupa a Silla, un municipi d'uns 19.000 habitants situat a escasos 12 Km de la ciutat de València i en les proximitats de l'Albufera, en la comarca de l'Horta Sud. Fundat ja a l'època àrab, el municipi compta amb una torre que data d'aquesta època catalogada com a Bé d'Interés Cultural. La seua connexió tant amb València, com amb la resta de municipis del seu voltant es du a terme mitjançant vies com la V31, l'AP7, la CV4151 i l'antiga N340. També discorren per Silla les línies C1 i C2 de la xarxa de rodalies de València, estació de la qual és objecte de treball d'aquest projecte. L'aparició paulatina de tots aquests eixos de ciruclació territorial han anat condicionant des del segle XIX el creixement de la ciutat, que actualment compta amb major superfície de sòl dedicada a l'indústria que a l'habitatge. No en va, un dels seus principals motors de l'activitat econòmica del municipi es la indústria, destacant l'agroalimentària i la relacionada amb l'automovilisme, degut a la proximitat amb la factoria Ford d'Almussafes. Silla, a més, es troba a pocs metres de la Marjal i el Llac de l'Albufera de València. Al seu terme municipal es troba un dels dos ports d'accés al llac de la ribera Oest. L'objecte d'aquest projecte, que es du a terme al Taller 5 de l'Escola Tècnica d'Arquitectura de València, amb la col·laboració de RENFE, és generar una nova estació, partint de l'actual, que ha de respondre als paràmetres de mobilitat presents i futurs i, a la vegada, donar-li a aquest espai, de gran rellevància urbana, nous usos complementaris que eviten convertir l'edifici de l'estació en un espai de pas, sense ànima ni identitat dins el context urbà, en un "no-lloc". Per altra banda, el projecte té una vocació integradora, i per tant s'ha d'entendre, no a escala puntual - la de l'edifici - sinó a escala urbana. Dins d'aquesta actuació de major alcanç, el projecte contempla reemplaçar el mercat municipal actual per un altre, que més que "l'edifici del mercat", vol fer-se entendre com "la plaça" del mercat.
[-]
|