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Potential of bio-ethanol in different advanced combustion modes for hybrid passenger vehicles

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Potential of bio-ethanol in different advanced combustion modes for hybrid passenger vehicles

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García Martínez, A.; Monsalve-Serrano, J.; Martínez-Boggio, SD.; Roso, VR.; Souza Alvarenga Santos, ND. (2020). Potential of bio-ethanol in different advanced combustion modes for hybrid passenger vehicles. Renewable Energy. 150:58-77. https://doi.org/10.1016/j.renene.2019.12.102

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/176230

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Título: Potential of bio-ethanol in different advanced combustion modes for hybrid passenger vehicles
Autor: García Martínez, Antonio Monsalve-Serrano, Javier Martínez-Boggio, Santiago Daniel Roso, Vinicius Ruckert Souza Alvarenga Santos, Nathalia Duarte
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] The strong new restrictions in the vehicle CO2 emissions together with the instability of the fossil fuels reserves reinforces the necessity to continue developing high efficiency combustion engines that operate with ...[+]
Palabras clave: Pre-chamber , RCCI , Bio-ethanol , Hybrid powertrain , Emissions regulations , Driving cycles
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Renewable Energy. (issn: 0960-1481 )
DOI: 10.1016/j.renene.2019.12.102
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.renene.2019.12.102
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2013-2016/TRA2017-87694-R/ES/REDUCCION DE CO2 EN EL TRANSPORTE MEDIANTE LA INYECCION DIRECTA DUAL-FUEL DE BIOCOMBUSTIBLES DE SEGUNDA GENERACION/
info:eu-repo/grantAgreement/UPV-VIN//SP20180148//Estudio del potencial de la combustión Dual-Fuel Gas Natural/Diesel para la reducción de las emisiones de CO2 en vehículos destinados al transporte por carretera (DUGAS)/
Agradecimientos:
The authors acknowledge FEDER and Spanish Ministerio de Economia y Competitividad for partially supporting this research through TRANCO project (TRA2017-87694-R). The authors also acknowledge the Universitat Politecnica ...[+]
Tipo: Artículo

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