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Sustainability life cycle design of bridges in aggressive environments considering social impacts

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Sustainability life cycle design of bridges in aggressive environments considering social impacts

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Navarro, IJ.; Yepes, V.; Martí Albiñana, JV. (2021). Sustainability life cycle design of bridges in aggressive environments considering social impacts. International Journal of Computational Methods and Experimental Measurements. 9(2):93-107. https://doi.org/10.2495/CMEM-V9-N2-93-107

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/176497

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Título: Sustainability life cycle design of bridges in aggressive environments considering social impacts
Autor: Navarro, Ignacio J. Yepes, V. Martí Albiñana, José Vicente
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería de la Construcción y de Proyectos de Ingeniería Civil - Departament d'Enginyeria de la Construcció i de Projectes d'Enginyeria Civil
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] The establishment of the Sustainable Development Goals in 2015 claims for a deep paradigm shift in the way infrastructure structures are conceived. The evaluation of the impacts derived from the con- struction, the ...[+]
Palabras clave: AHP , Bridges , Corrosion , Life cycle assessment , Maintenance , Multi-criteria decision-making , Reliability , Social impacts , Sustainability , Sustainable design
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
International Journal of Computational Methods and Experimental Measurements. (issn: 2046-0546 )
DOI: 10.2495/CMEM-V9-N2-93-107
Editorial:
WITPress
Versión del editor: https://doi.org/10.2495/CMEM-V9-N2-93-107
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2013-2016/BIA2017-85098-R/ES/DISEÑO Y MANTENIMIENTO OPTIMO ROBUSTO Y BASADO EN FIABILIDAD DE PUENTES E INFRAESTRUCTURAS VIARIAS DE ALTA EFICIENCIA SOCIAL Y MEDIOAMBIENTAL BAJO PRESUPUESTOS RESTRICTIVOS/
Agradecimientos:
The authors acknowledge the financial support of the Spanish Ministry of Economy and Competitiveness, along with FEDER funding (Project: BIA2017-85098-R).
Tipo: Artículo

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