Resumen:
|
[EN] For more than two decades, the Universitat Politècnica de
València (UPV) has been working on the University Tutorial Action Plan
(PATU), focused on actions aimed at new students at the UPV. The
tutorial action is a ...[+]
[EN] For more than two decades, the Universitat Politècnica de
València (UPV) has been working on the University Tutorial Action Plan
(PATU), focused on actions aimed at new students at the UPV. The
tutorial action is a relevant pillar of the student¿s training process and
an indicator of the quality of educational institutions. It is important
to accompany, support and guide the students during their first year,
through tutoring sessions, support activities, and personal attention
from their tutors, but they need to be durable throughout their educational
stage. The needs will be different, but having a team of tutors that
they can support for the problems that arose during their stay at the
university is necessary. For all these reasons, this academic year 2020-
21, coordinated by the Institute of Education Sciences (ICE), the UPV as
a strategic line promotes the Comprehensive Student Accompaniment
Plan (PIAE) in which a tutorial plan is designed for all academic courses.
This article presents how the PIAE is developed in the Higher Technical
School of Geodetic, Cartographic and Topographic Engineering.
[-]
[ES] Desde hace más de dos décadas, la Universitat Politècnica de
València (UPV) lleva trabajando en el Plan de Acción Tutorial Universitario
(PATU), centrado en acciones dirigidas a los y las estudiantes de nuevo
ingreso ...[+]
[ES] Desde hace más de dos décadas, la Universitat Politècnica de
València (UPV) lleva trabajando en el Plan de Acción Tutorial Universitario
(PATU), centrado en acciones dirigidas a los y las estudiantes de nuevo
ingreso de la UPV. La acción tutorial es un pilar relevante del proceso
formativo del estudiantado y un indicador de calidad de las instituciones
educativas. Es importante, acompañar, apoyar y orientar al alumnado
durante su primer año, mediante sesiones de tutoría, actividades de apoyo,
y una atención personal por parte de sus tutores, pero hace falta que
sean duraderas durante toda su etapa educativa. Las necesidades serán
diferentes, pero disponer de un equipo de tutores en los que se puedan
apoyar para los problemas surgidos durante su estancia en la universidad
es necesario. Por todo ello, este curso académico 2020-21, coordinado por
el Instituto de Ciencias de la Educación (ICE), la UPV como una línea estratégica
impulsa el Plan Integral de Acompañamiento al Estudiante (PIAE)
en el que se diseña un plan tutorial para todos los cursos académicos. En
este artículo se presenta cómo se desarrolla el PIAE en la Escuela Técnica
Superior de Ingeniería Geodésica, Cartográfica y Topográfica.
[-]
|