- -

Decarbonisation Potential Evaluation of Different Powertrain Technologies for Buses and Passenger Cars Using Real Drive Cycles

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

Decarbonisation Potential Evaluation of Different Powertrain Technologies for Buses and Passenger Cars Using Real Drive Cycles

Show full item record

Tripathi, S. (2021). Decarbonisation Potential Evaluation of Different Powertrain Technologies for Buses and Passenger Cars Using Real Drive Cycles. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/178794

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/178794

Files in this item

Item Metadata

Title: Decarbonisation Potential Evaluation of Different Powertrain Technologies for Buses and Passenger Cars Using Real Drive Cycles
Secondary Title: Evaluación del potencial de descarbonización de diferentes tecnologías de autobuses y turismos utilizando ciclos de conducción reales
Author: Tripathi, Shashwat
Director(s): García Martínez, Antonio
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Read date / Event date:
2021-12-03
Issued date:
Abstract:
[ES] La industria del automóvil está regulada por diferentes normativas en todo el mundo por sus emisiones de GEI que salen de los tubos de escape de los vehículos. Recientemente, teniendo en cuenta el objetivo a largo ...[+]


[EN] The automotive industry is regulated by different regulations across the world for its GHG emissions coming out from the tailpipes of the vehicles. Recently, keeping in mind the 2050 long term goal to reach carbon ...[+]
Subjects: Autobuses eléctricos , Autobuses híbridos , Motores eléctricos , Motor de combustión interna , Análisis del ciclo de vida , Descarbonización , Internal combustion engine , Hybrid , Life cycle analysis , Decarbonisation , Hybrid buses , Electric buses
Copyrigths: Cerrado
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Project ID:
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//IDIFEDER%2F2020%2F034/ES/EQUIPAMIENTO PARA EL DESARROLLO DE PLANTAS PROPULSIVAS HÍBRIDAS LIMPIAS Y EFICIENTES A TRAVÉS DEL USO DE E-FUELS/
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//GV%2F2020%2F017/ES/
degree: Máster Universitario en Motores de Combustión Interna Alternativos-Màster Universitari en Motors de Combustió Interna Alternatius
Thanks:
The authors acknowledge the Conselleria de Innovación, Universidades, Ciencia y Sociedad Digital de la Generalitat Valenciana for partially supporting this research through grant number GV/2020/017. Operación financiada ...[+]
Type: Tesis de máster

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record