Resumen:
|
[EN] During the last years, it is well known that the curricula of the different engineering firms have undergone drastic changes in all the countries belonging
to the European Union. Specifically, one of the concepts that ...[+]
[EN] During the last years, it is well known that the curricula of the different engineering firms have undergone drastic changes in all the countries belonging
to the European Union. Specifically, one of the concepts that can be derived
from the application of the Bologna Plan, and with which the Universitat
Politècnica de València is specially committed, is the need to provide the student with a series of transversal competences, common to all similar degrees.
, that are of help to him during the development of his professional life. One of
the most widespread methods for the development of these competences is the
design of group work for practical application. This work proposes a group
project, developed within the framework of the subject of the third year of the
Aerospace Engineering Degree (GIA), consisting of the design and construction of a glider demonstrator, with the aim of treating, jointly, several of the
specific and transversal competences of the degree. A detailed description will
be made of the design of the project and an analysis of the results obtained
after its application, from the academic year 2015-2016 in the subject Aerospace Technology II
[-]
[ES] Durante los últimos años, es bien sabido que los planes de estudio de las diferentes ingenierías han sufrido drásticos cambios en todos los países pertenecientes a la Unión Europea. En concreto, uno de los conceptos ...[+]
[ES] Durante los últimos años, es bien sabido que los planes de estudio de las diferentes ingenierías han sufrido drásticos cambios en todos los países pertenecientes a la Unión Europea. En concreto, uno de los conceptos que se pueden derivar de la aplicación del Plan Bolonia, y con el que la Universitat Politècnica de València está especialmente comprometida, es la necesidad de proporcionar al alumno una serie de competencias trasversales, comunes a todas las titulaciones semejantes, que le sean de ayuda durante el desarrollo de su vida profesional. Uno de los métodos más extendidos para el desarrollo de estas competencias consiste en el diseño de trabajos en grupo de aplicación práctica. Este trabajo propone un proyecto grupal, desarrollado en el marco de la asignatura de tercer curso del Grado de Ingeniería Aeroespacial (GIA), consistente en el diseño y construcción de un demostrador de planeador, con el objetivo de tratar, de forma conjunta, varias de las competencias específicas y transversales de la titulación. Se realizará una descripción pormenorizada del diseño del proyecto y un análisis de los resultados obtenidos tras su aplicación, desde el curso académico 2015-2016 en la asignatura Tecnología Aeroespacial II.
[-]
|