- -

Gamification and hazard communication in virtual reality: A qualitative study

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Gamification and hazard communication in virtual reality: A qualitative study

Mostrar el registro completo del ítem

Cavalcanti, J.; Valls, V.; Contero, M.; Fonseca, D. (2021). Gamification and hazard communication in virtual reality: A qualitative study. Sensors. 21(14):1-18. https://doi.org/10.3390/s21144663

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/180367

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Gamification and hazard communication in virtual reality: A qualitative study
Autor: Cavalcanti, Janaina Valls, Victor Contero, Manuel Fonseca, David
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Gráfica - Departament d'Enginyeria Gràfica
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] An effective warning attracts attention, elicits knowledge, and enables compliance behavior. Game mechanics, which are directly linked to human desires, stand out as training, evaluation, and improvement tools. Immersive ...[+]
Palabras clave: Immersive player experiences , Serious games , Human-computer interaction , Usability , User experience , Warnings , Learning engagement , Head-mounted display , Gamification methodologies , Educational games
Derechos de uso: Reconocimiento (by)
Fuente:
Sensors. (eissn: 1424-8220 )
DOI: 10.3390/s21144663
Editorial:
MDPI AG
Versión del editor: https://doi.org/10.3390/s21144663
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//BIA2016-77464-C2-2-R/
info:eu-repo/grantAgreement/GC//2017 SGR 934/
Agradecimientos:
This research was funded by La Salle Ramon Llull University and La Salle Catalunya through the project EduEnginy. This research paper was also supported by the GRETEL research group and the Secretaria d'Universitats i ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem