Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.advisor | Balbastre Tejedor, Juan Vicente | es_ES |
dc.contributor.advisor | Yuste Pérez, Pedro | es_ES |
dc.contributor.author | Navarrete Campos, Melchor | es_ES |
dc.date.accessioned | 2022-04-26T12:04:52Z | |
dc.date.available | 2022-04-26T12:04:52Z | |
dc.date.created | 2022-03-31 | |
dc.date.issued | 2022-04-26 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/182105 | |
dc.description.abstract | [EN] Palma de Mallorca Airport, also known as Son Sant Joan International Airport, is one of the Spanish airports with the most activity, since it has ranked the third position in passenger traffic statistics in the recent years, even during summer seasons, it manages to rise up to the second position taking over from Josep Tarradellas Barcelona-El Prat Airport. An airport with a large flow of passengers involves numerous landings and takeoffs throughout the day. Only in the year 2019 (we omit the period derived from COVID-19), the sum of the activity of the Palma airport and the rest of the islands; Menorca and Ibiza, add up to a total of 324,194 operations. Therefore, it must have a robust and effective surveillance system, not only to offer coverage to the referred airport, but also to the rest of the Balearic islands. For this reason, this Master’s Thesis aims to analyze and propose new surveillance systems, specifically the multilateration system. This system was implemented in 2003, it covers the airport environment of the island of Palma de Mallorca and given the projected increase in air traffic in this volume of coverage, it is necessary to restructure and adapt the system. As a starting point, the current situation of the system, its shortcomings and needs will be exposed, and then, through a coverage simulation tool, one or several proposals will be carried out for a subsequent analysis of its viability, both technical and economic. It will also be evaluated the expansion of the multilateration system for coverage in the TMA environment, covering the entire Balearic islands. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] Los sistemas de multilateración aeronáutica son sistemas de nueva generación que se han venido implantando en diversos aeropuertos españoles, especialmente los de mayor tráfico, como el de Son Sant Joan en Palma de Mallorca. Una de las ventajas de este tipo de sistemas es su modularidad, la cual permite extender su cobertura mediante la instalación de algunas estaciones receptoras y su integración en un sistema ya existente. Este trabajo fin de máster explorará las posibles mejoras operacionales que se podrían obtener (tanto en el propio aeropuerto de Palma como en los del resto de las islas) mediante la ampliación del sistema de multilateración y su integración con otros sistemas de vigilancia (radares primarios y secundarios y sistemas ADS-B) y realizará una propuesta de dicha ampliación. | es_ES |
dc.format.extent | 137 | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.rights | Reserva de todos los derechos | es_ES |
dc.subject | Sistemas de vigilancia aérea | es_ES |
dc.subject | Sistemas de multilateración | es_ES |
dc.subject | Cobertura radar | es_ES |
dc.subject | Entorno LAM | es_ES |
dc.subject | Entorno WAM | es_ES |
dc.subject.classification | ARQUITECTURA Y TECNOLOGIA DE COMPUTADORES | es_ES |
dc.subject.classification | TEORIA DE LA SEÑAL Y COMUNICACIONES | es_ES |
dc.subject.other | Máster Universitario en Ingeniería Aeronáutica-Màster Universitari en Enginyeria Aeronàutica | es_ES |
dc.title | Estudio de viabilidad de la ampliación del sistema de multilateración del aeropuerto de Palma de Mallorca | es_ES |
dc.type | Tesis de máster | es_ES |
dc.rights.accessRights | Cerrado | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Comunicaciones - Departament de Comunicacions | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Navarrete Campos, M. (2022). Estudio de viabilidad de la ampliación del sistema de multilateración del aeropuerto de Palma de Mallorca. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/182105 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | TFGM | es_ES |
dc.relation.pasarela | TFGM\147013 | es_ES |