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Estudio de viabilidad de la ampliación del sistema de multilateración del aeropuerto de Palma de Mallorca

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Estudio de viabilidad de la ampliación del sistema de multilateración del aeropuerto de Palma de Mallorca

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dc.contributor.advisor Balbastre Tejedor, Juan Vicente es_ES
dc.contributor.advisor Yuste Pérez, Pedro es_ES
dc.contributor.author Navarrete Campos, Melchor es_ES
dc.date.accessioned 2022-04-26T12:04:52Z
dc.date.available 2022-04-26T12:04:52Z
dc.date.created 2022-03-31
dc.date.issued 2022-04-26 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/182105
dc.description.abstract [EN] Palma de Mallorca Airport, also known as Son Sant Joan International Airport, is one of the Spanish airports with the most activity, since it has ranked the third position in passenger traffic statistics in the recent years, even during summer seasons, it manages to rise up to the second position taking over from Josep Tarradellas Barcelona-El Prat Airport. An airport with a large flow of passengers involves numerous landings and takeoffs throughout the day. Only in the year 2019 (we omit the period derived from COVID-19), the sum of the activity of the Palma airport and the rest of the islands; Menorca and Ibiza, add up to a total of 324,194 operations. Therefore, it must have a robust and effective surveillance system, not only to offer coverage to the referred airport, but also to the rest of the Balearic islands. For this reason, this Master’s Thesis aims to analyze and propose new surveillance systems, specifically the multilateration system. This system was implemented in 2003, it covers the airport environment of the island of Palma de Mallorca and given the projected increase in air traffic in this volume of coverage, it is necessary to restructure and adapt the system. As a starting point, the current situation of the system, its shortcomings and needs will be exposed, and then, through a coverage simulation tool, one or several proposals will be carried out for a subsequent analysis of its viability, both technical and economic. It will also be evaluated the expansion of the multilateration system for coverage in the TMA environment, covering the entire Balearic islands. es_ES
dc.description.abstract [ES] Los sistemas de multilateración aeronáutica son sistemas de nueva generación que se han venido implantando en diversos aeropuertos españoles, especialmente los de mayor tráfico, como el de Son Sant Joan en Palma de Mallorca. Una de las ventajas de este tipo de sistemas es su modularidad, la cual permite extender su cobertura mediante la instalación de algunas estaciones receptoras y su integración en un sistema ya existente. Este trabajo fin de máster explorará las posibles mejoras operacionales que se podrían obtener (tanto en el propio aeropuerto de Palma como en los del resto de las islas) mediante la ampliación del sistema de multilateración y su integración con otros sistemas de vigilancia (radares primarios y secundarios y sistemas ADS-B) y realizará una propuesta de dicha ampliación. es_ES
dc.format.extent 137 es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Sistemas de vigilancia aérea es_ES
dc.subject Sistemas de multilateración es_ES
dc.subject Cobertura radar es_ES
dc.subject Entorno LAM es_ES
dc.subject Entorno WAM es_ES
dc.subject.classification ARQUITECTURA Y TECNOLOGIA DE COMPUTADORES es_ES
dc.subject.classification TEORIA DE LA SEÑAL Y COMUNICACIONES es_ES
dc.subject.other Máster Universitario en Ingeniería Aeronáutica-Màster Universitari en Enginyeria Aeronàutica es_ES
dc.title Estudio de viabilidad de la ampliación del sistema de multilateración del aeropuerto de Palma de Mallorca es_ES
dc.type Tesis de máster es_ES
dc.rights.accessRights Cerrado es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Comunicaciones - Departament de Comunicacions es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny es_ES
dc.description.bibliographicCitation Navarrete Campos, M. (2022). Estudio de viabilidad de la ampliación del sistema de multilateración del aeropuerto de Palma de Mallorca. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/182105 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\147013 es_ES


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