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High efficiency two stroke opposed piston engine for plug-in hybrid electric vehicle applications: evaluation under homologation and real driving conditions

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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High efficiency two stroke opposed piston engine for plug-in hybrid electric vehicle applications: evaluation under homologation and real driving conditions

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Serrano, J.; García Martínez, A.; Monsalve-Serrano, J.; Martínez-Boggio, SD. (2021). High efficiency two stroke opposed piston engine for plug-in hybrid electric vehicle applications: evaluation under homologation and real driving conditions. Applied Energy. 282(Part A):1-17. https://doi.org/10.1016/j.apenergy.2020.116078

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/182550

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Metadatos del ítem

Título: High efficiency two stroke opposed piston engine for plug-in hybrid electric vehicle applications: evaluation under homologation and real driving conditions
Autor: Serrano, J.R. García Martínez, Antonio Monsalve-Serrano, Javier Martínez-Boggio, Santiago Daniel
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] The potential of plug-in hybrid electric vehicles (PHEV) to reduce greenhouse gas emissions highly depends on the vehicle usage and electricity source. In addition, the high costs of the battery pack and electric ...[+]
Palabras clave: Plug-in hybrid , 2-stroke engine , Opposed piston , Emissions regulations , Battery package
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Applied Energy. (issn: 0306-2619 )
DOI: 10.1016/j.apenergy.2020.116078
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.apenergy.2020.116078
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2013-2016/TRA2017-87694-R/ES/REDUCCION DE CO2 EN EL TRANSPORTE MEDIANTE LA INYECCION DIRECTA DUAL-FUEL DE BIOCOMBUSTIBLES DE SEGUNDA GENERACION/
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//GV%2F2020%2F017 /
info:eu-repo/grantAgreement/GENERALITAT VALENCIANA//GV%2F2020%2F062//POTENCIAL DEL USO DE E-FUELS EN PLANTAS PROPULSIVAS HIBRIDAS COMO VIA DE REDUCCION DE LAS EMISIONES DE CO2 DEL SECTOR TRANSPORTE/
Agradecimientos:
This work has been partially supported by "Conselleria de Innovacion, Universidades, Ciencia y Sociedad Digital de la Generalitat Valenciana" through grant number GV/2020/017. The authors acknowledge FEDER and Spanish ...[+]
Tipo: Artículo

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