- -

Simulation of Optimal Driving for Minimization of Fuel Consumption or NOx Emissions in a Diesel Vehicle

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Simulation of Optimal Driving for Minimization of Fuel Consumption or NOx Emissions in a Diesel Vehicle

Mostrar el registro completo del ítem

Fernández-Yáñez, P.; Soriano, JA.; Mata, C.; Armas, O.; Pla Moreno, B.; Bermúdez, V. (2021). Simulation of Optimal Driving for Minimization of Fuel Consumption or NOx Emissions in a Diesel Vehicle. Energies. 14(17):1-15. https://doi.org/10.3390/en14175513

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/182561

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Simulation of Optimal Driving for Minimization of Fuel Consumption or NOx Emissions in a Diesel Vehicle
Autor: Fernández-Yáñez, Pablo Soriano, José A. Mata, Carmen Armas, Octavio Pla Moreno, Benjamín Bermúdez, Vicente
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Significant reduction in fuel consumption and NOx emissions can be achieved just by changing the driving along the road. In this paper, dynamic programming is employed to find two different driving profiles optimized ...[+]
Palabras clave: Optimal driving , NOx , Fuel consumption , RDE , Dynamic programming , Autonomous vehicle
Derechos de uso: Reconocimiento (by)
Fuente:
Energies. (eissn: 1996-1073 )
DOI: 10.3390/en14175513
Editorial:
MDPI AG
Versión del editor: https://doi.org/10.3390/en14175513
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020/RTI2018-095923-B-C21/ES/RECUPERACION DE ENERGIAS RESIDUALES EN VEHICULOS LIGEROS. IMPACTO TECNOLOGICO/
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//EQC2019-005675-P/
info:eu-repo/grantAgreement/AEI//RTI2018-095923-B-C21//RECUPERACION DE ENERGIAS RESIDUALES EN VEHICULOS LIGEROS. IMPACTO TECNOLOGICO/
Agradecimientos:
This research was funded by the Spanish Ministry of Science and Innovation, grant number RTI2018-095923-B-C21.
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem