- -

Optimization and sizing of a fuel cell range extender vehicle for passenger car applications in driving cycle conditions

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Optimization and sizing of a fuel cell range extender vehicle for passenger car applications in driving cycle conditions

Mostrar el registro completo del ítem

Molina, S.; Novella Rosa, R.; Pla Moreno, B.; López-Juárez, M. (2021). Optimization and sizing of a fuel cell range extender vehicle for passenger car applications in driving cycle conditions. Applied Energy. 285:1-13. https://doi.org/10.1016/j.apenergy.2021.116469

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/182574

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Optimization and sizing of a fuel cell range extender vehicle for passenger car applications in driving cycle conditions
Autor: Molina, Santiago Novella Rosa, Ricardo Pla Moreno, Benjamín López-Juárez, Marcos
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Aiming to reduce global warming and emissions in general, cleaner technologies are the spotlight of research and industry development. Among them, fuel cell vehicles (FCV) are gaining interest to decarbonize the ...[+]
Palabras clave: Fuel cell vehicle , Plug-in , Range-extender , Driving cycle , Sizing , Optimization
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Applied Energy. (issn: 0306-2619 )
DOI: 10.1016/j.apenergy.2021.116469
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.apenergy.2021.116469
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020/RTI2018-102025-B-I00/ES/EVALUACION DE LA REDUCCION DE EMISIONES CONTAMINANTES Y CO2 CON EL USO DE COMBUSTIBLES LIMPIOS EN VEHICULOS HIBRIDOS/
info:eu-repo/grantAgreement/ //FPU19%2F00550//AYUDA PREDOCTORAL FPU-LOPEZ JUAREZ. PROYECTO: ANALYSIS OF THE USE OF HYDROGEN IN POWERPLANTS FOR FUTURE TRANSPORT APPLICATIONS/
Agradecimientos:
This research has been partially funded by FEDER, Spain and the Spanish Government through project RTI2018-102025-B-I00 (CLEANFUEL) and through the University Faculty Training (FPU) program
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem