Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Schuch Brunet, Karla | es_ES |
dc.date.accessioned | 2022-05-20T08:19:32Z | |
dc.date.available | 2022-05-20T08:19:32Z | |
dc.date.issued | 2022-03-31 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/182728 | |
dc.description.abstract | [EN] This paper proposes a discussion about projections, their different textures and theirs social and political implications. It is a sample of projects carried out in different parts of the world that had the support of the projection screen as a relevant part of the artwork. I present here some projects based on the moment of social isolation, political and economic instability, as well as racial, environmental and social issues. I end the paper by presenting the creative process of the audiovisual performance "Borders" that I produced in Latvia and, also, presented it in Brazil. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] Este artículo propone una discusión sobre proyecciones, sus distintas texturas y implicaciones social y política. Es una muestra de proyectos realizados en diferentes lugares del mundo que tienen el suporte de la pantalla de proyección con parte relevante de la obra. Presento aquí algunos proyectos teniendo como partida el momento de aislamiento social, instabilidad política y económica, además de cuestiones racial, ambiental y social. Finalizo el texto presentando el proceso de creación de la performance audiovisual Borders que realicé en Letonia y también la presenté en Brasil. | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.relation.ispartof | ANIAV - Revista de Investigación en Artes Visuales | es_ES |
dc.rights | Reconocimiento (by) | es_ES |
dc.subject | Video projections | es_ES |
dc.subject | Video mapping | es_ES |
dc.subject | Media public art | es_ES |
dc.subject | Projections | es_ES |
dc.subject | Borders | es_ES |
dc.subject | Walk | es_ES |
dc.subject | Nature | es_ES |
dc.subject | Videoproyecciones | es_ES |
dc.subject | Videomapping | es_ES |
dc.subject | Fronteras | es_ES |
dc.subject | Caminata | es_ES |
dc.subject | Naturaleza | es_ES |
dc.title | Proyecciones y texturas. Una aproximación a la Performance Audiovisual "Borders" | es_ES |
dc.title.alternative | Projections and textures. An approach to the Audiovisual Performance "Borders" | es_ES |
dc.type | Artículo | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.4995/aniav.2022.17305 | |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Schuch Brunet, K. (2022). Proyecciones y texturas. Una aproximación a la Performance Audiovisual "Borders". ANIAV - Revista de Investigación en Artes Visuales. (10):17-29. https://doi.org/10.4995/aniav.2022.17305 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | OJS | es_ES |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.4995/aniav.2022.17305 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 17 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 29 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.description.issue | 10 | es_ES |
dc.identifier.eissn | 2530-9986 | |
dc.relation.pasarela | OJS\17305 | es_ES |
dc.description.references | Anderson, B. R. O. (1991). Imagined communities: reflections on the origin and spread of nationalism (Rev. and e). London; New York: Verso. | es_ES |
dc.description.references | Cubitt, S. (2007). Precepts for digital artwork. In: MARCHESSAULT, J.; LORD, S. (Org.). Fluid Screens, Expanded Cinema. Toronto: University of Toronto Press. https://doi.org/10.3138/9781442684355-018 | es_ES |
dc.description.references | Cubitt, S. (2009). El camino (no camino). In Ana Botella Diez del Corral (Ed.), There is no road. The road is made by walking. Gijón: Laboral. | es_ES |
dc.description.references | Demos, T. J. (2016). Decolonizing Nature: Contemporary Art and the Politics of Ecology. Berlin: Sternberg Press. | es_ES |
dc.description.references | Krenak, A. (2019). Ideias para adiar o fim do mundo. São Paulo: Companhia das Letras. | es_ES |
dc.description.references | Mirza, K., & Butler, B. (2011). On Expanded Cinema. In A. L. Rees, D. Curtis, D. White, & S. Ball (Eds.), Expanded cinema: art, performance, film. London: Tate Publishing. | es_ES |
dc.description.references | O’Rourke, K. (2016). Walking and Mapping. Artists as Cartographers. Cambridge, Massachusetts, London, England: MIT Press. | es_ES |
dc.description.references | Rhodes, L. (2011). Unfolding a Tale: On the Impossibility of Recovering the Original Meanings. In A. L. Rees, D. Curtis, D. White, & S. Ball (Eds.), Expanded cinema: art, performance, film. London: Tate Publishing. | es_ES |
dc.description.references | Sherwin, G., & Loo, L. (2011). “Live Cinema.” In A. L. Rees, D. Curtis, D. White, & S. Ball (Eds.), Expanded cinema: art, performance, film. London: Tate Publishing. | es_ES |
dc.description.references | Youngblood, G. (2007). Expanded Cinema. Community Media: International Perspectives. New York: P. Dutton & Co. | es_ES |