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Effect of a novel piston geometry on the combustion process of a light-duty compression ignition engine: An optical analysis

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Effect of a novel piston geometry on the combustion process of a light-duty compression ignition engine: An optical analysis

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Pastor, JV.; García Martínez, A.; Mico Reche, C.; De Vargas Lewiski, F.; Vassallo, A.; Pesce, FC. (2021). Effect of a novel piston geometry on the combustion process of a light-duty compression ignition engine: An optical analysis. Energy. 221:1-11. https://doi.org/10.1016/j.energy.2021.119764

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/183015

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Metadatos del ítem

Título: Effect of a novel piston geometry on the combustion process of a light-duty compression ignition engine: An optical analysis
Autor: Pastor, José V. García Martínez, Antonio Mico Reche, Carlos De Vargas Lewiski, Felipe Vassallo, Alberto Pesce, Francesco Concetto
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] The development of new piston geometries has shown great potential to achieve the low levels of soot emissions required by regulation. Thus, the present paper aims to characterize the influence of a new piston design ...[+]
Palabras clave: Optical engines , Optical techniques , Bowl geometry , Compression ignition , Combustion image velocimetry
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Energy. (issn: 0360-5442 )
DOI: 10.1016/j.energy.2021.119764
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.energy.2021.119764
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/GENERALITAT VALENCIANA//GRISOLIAP%2F2018%2F142//AYUDA SANTIAGO GRISOLIA PROYECTO: COMBUSTIÓN DUAL CON BIOCOMBUTIBLES PARA REDUCCIÓN DE LAS EMISIONES DE CO2 EN EL TRANSPORTE/
Agradecimientos:
The authors gratefully acknowledge General Motors Propulsion Systems-Torino S. r.I. for support the project. Daniel Lerida for his laboratory work on the engine maintenance, operation, and control. This work was partially ...[+]
Tipo: Artículo

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