Resumen:
|
[EN] There is a lot of talk about globalization, interconnectivity, multinational
companies… We are part of Europe, in a world that is becoming more and more
competitive, where we can see that, more and more often, our ...[+]
[EN] There is a lot of talk about globalization, interconnectivity, multinational
companies… We are part of Europe, in a world that is becoming more and more
competitive, where we can see that, more and more often, our building
companies have to go abroad and offer public tender in different countries in
Europe or other more distant places such as South America, The Middle East,
etc.
However, do we find it relevant enough, during our academic training, to
acquire, within the cross-curricular competences, the ability and skills required
in this field of internationalization?
We are talking about foreign language training, teamwork, multidisciplinary and
international environment, leadership ability and many more.
Teaching has to adapt to the current needs and demands of society, integrate
new technologies and reinforce those competences which we consider to be
more relevant and valued by companies. In The La Almunia Polytechnical
Engineering College we strongly believe in the necessity of improving the
training of our students so as to enable them to perform tasks in international
working settings to a high level of competence.
With these goals in mind, the cross-border project EUPLA-ISABTP (Institut
Supérieur d'Aquitaine du Bâtiment et des Travaux Publics. UPPA, PAU
UNIVERSITY) was set up.
[-]
[ES] Son muchas las ocasiones en las que hablamos de globalización, interconectividad, multinacionales… Estamos dentro de Europa, en un mundo cada vez más competitivo, donde vemos que nuestras empresas constructoras cada ...[+]
[ES] Son muchas las ocasiones en las que hablamos de globalización, interconectividad, multinacionales… Estamos dentro de Europa, en un mundo cada vez más competitivo, donde vemos que nuestras empresas constructoras cada vez en más ocasiones tienen que salir al extranjero y ofertar licitaciones públicas en otros países, de Europa, u otros continentes más lejanos, como América del Sur, Oriente Medio, etc. Pero ¿nos preocupamos lo suficiente durante nuestra formación académica por adquirir, dentro de las competencias transversales, destreza y habilidad en este campo de internacionalización? Serían tales como formación en idiomas, lenguas extranjeras, trabajo en equipo, ambiente multidisciplinar e internacional, capacidad de liderazgo, y un largo etcétera. La docencia tiene que adaptarse a las necesidades y demandas actuales de la sociedad. Incorporar las nuevas tecnologías y reforzar aquellas competencias que creemos que son más interesantes y cada vez más valoradas por las empresas. Desde la Escuela Universitaria Politécnica de La Almunia (EUPLA) creemos firmemente en la necesidad de mejorar la formación de nuestro alumnado y capacitarles para desempeñar un trabajo en ambientes internacionales de trabajo de manera notable. Con estos objetivos, nació el proyecto transfronterizo EUPLA-ISABTP, (Instituto Superior de Aquitania de Edificación y Trabajos Públicos) de la UPPA (Universidad de Pau)
[-]
|