Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.advisor | Aguilar Herrando, José | es_ES |
dc.contributor.advisor | Serra Peris, José Cristobal | es_ES |
dc.contributor.author | García Giménez, Aina | es_ES |
dc.coverage.spatial | east=0.07743708703055407; north=38.856707656832384; name=Carr. de les Marines a Dénia, 128, 03700 Denia, Alicante, Espanya | es_ES |
dc.date.accessioned | 2022-07-28T12:10:14Z | |
dc.date.available | 2022-07-28T12:10:14Z | |
dc.date.created | 2022-06-29 | |
dc.date.issued | 2022-07-28 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/184886 | |
dc.description.abstract | [CAT] La costa valenciana a més de ser un ecosistema natural, també es un recurs econòmic en si mateix donat la importància del sòl per a ús turístic i la seua rellevància en la economia autonòmica. Dénia no és una excepció, amb quasi 20 kilòmetres de platja, es un dels municipis amb major índex d'habitatges de segona residència, el que fomenta la necessitat de protegir el litoral denier. Aquest model econòmic basat en el turisme ha propiciat la desaparició d'elements naturals de protecció de la costa com ara el cordó dunar motiu pel qual, la costa, en regressió per la posició de la línia de costa respecte a l'onatge predominant i per la barrera que suposa el port de Dénia, es troba en un moment cada vegada més vulnerable front al canvi climàtic. l'objectiu principal d'aquest treball es l'anàlisi exhaustiu del tram definit entre el Barranc del Regalatxo i Punta Molins i la identificació d'aquells elements en un estat deficient i potencialment perillosos per als béns i les persones que habiten en aquest tram de costa per poder donar una solució vàlida front a la situació actual i futura que puga desprendre¿s de l'augment del nivell de mar i del canvi climàtic. El treball de fi de màster s'estructurarà de forma que inicialment es farà una breu introducció sobre el municipi destacant-ne la importància del turisme i la demografia, una descripció general de l'àrea d'estudi i una proposta de divisió per trams per a finalitzar amb un anàlisis exhaustiu de cada tram, un diagnòstic i finalment una breu explicació de les mesures a prendre per a la seua protecció, regeneració i defensa. Si bé inicialment s'espera poder resoldre els problemes detectats mitjançant mesures blanes per tal que la repercussió sobre la costa siga la menor possible, finalment, front a la complexitat del problema s'advoca per una solució local amb l'emplaçament d'espigons i dics illa, una alimentació artificial per tal de regenerar el tram de costa en una major recessió i la regeneració del cordó dunar per pal·liar l'efecte del canvi climàtic. Per finalitzar, cal dir que aquesta solució no es única sinó que té la voluntat de ser u[CAT] La costa valenciana a més de ser un ecosistema natural, també es un recurs econòmic en si mateix donat la importància del sòl per a ús turístic i la seua rellevància en la economia autonòmica. Dénia no és una excepció, amb quasi 20 kilòmetres de platja, es un dels municipis amb major índex d'habitatges de segona residència, el que fomenta la necessitat de protegir el litoral denier. Aquest model econòmic basat en el turisme ha propiciat la desaparició d'elements naturals de protecció de la costa com ara el cordó dunar motiu pel qual, la costa, en regressió per la posició de la línia de costa respecte a l'onatge predominant i per la barrera que suposa el port de Dénia, es troba en un moment cada vegada més vulnerable front al canvi climàtic. l'objectiu principal d'aquest treball es l'anàlisi exhaustiu del tram definit entre el Barranc del Regalatxo i Punta Molins i la identificació d'aquells elements en un estat deficient i potencialment perillosos per als béns i les persones que habiten en aquest tram de costa per poder donar una solució vàlida front a la situació actual i futura que puga desprendre's de l'augment del nivell de mar i del canvi climàtic. El treball de fi de màster s'estructurarà de forma que inicialment es farà una breu introducció sobre el municipi destacant-ne la importància del turisme i la demografia, una descripció general de l'àrea d'estudi i una proposta de divisió per trams per a finalitzar amb un anàlisis exhaustiu de cada tram, un diagnòstic i finalment una breu explicació de les mesures a prendre per a la seua protecció, regeneració i defensa. Si bé inicialment s'espera poder resoldre els problemes detectats mitjançant mesures blanes per tal que la repercussió sobre la costa siga la menor possible, finalment, front a la complexitat del problema s'advoca per una solució local amb l'emplaçament d'espigons i dics illa, una alimentació artificial per tal de regenerar el tram de costa en una major recessió i la regeneració del cordó dunar per pal·liar l'efecte del canvi climàtic. Per finalitzar, cal dir que aquesta solució no es única sinó que té la voluntat de ser una de les solucions vàlides a la regeneració del tram de costa.na de les solucions vàlides a la regeneració del tram de costa. | es_ES |
dc.description.abstract | [EN] The Valencian coast, in addition to being a natural ecosystem, is also an economic resource in itself due to the importance of the land for tourist use and its relevance in the regional economy. Dénia is not an exception. With almost 20 kilometers of beach, it is one of the municipalities with the highest rate of second homes, a fact that promotes the need to protect the Dianense coast. This economic model based on tourism has led to the disappearance of natural coastal protection elements such as the dune ridge, which is why the coast, in regression due to the position of the coastline with respect to the prevailing waves and the barrier that supposes the port of Dénia; is in an increasingly vulnerable situation in the face of climate change. The main objective of this work is the exhaustive analysis of the section defined between the Barranc del Regalatxo and Punta Molins and the identification of those elements in a deficient state and potentially dangerous for the goods and the people that inhabit this stretch of coast in order to be able to give a a valid solution to the current and future situation that could lead to the rise in sea level associated with climate change. The master's thesis will be structured in such a way that initially there¿s a brief introduction to the municipality, highlighting the importance of tourism and demography, a general description of the study area and a proposal for division by sections. Next, an exhaustive analysis of each section is carried out, a diagnosis and finally a brief explanation of the measures to be applied for its protection, regeneration and defense. Although initially it is hoped that the detected problems can be solved through soft measures so that the repercussion on the coast is as little as possible, finally, given the complexity of the problem, it is implemented a local solution with the placement of breakwaters and island dics, an artificial feeding to regenerate the stretch of coast in a greater recession and the regeneration of the dune cord to mitigate the effect of climate change. Finally, it¿s important to point out that this solution is not the only one, but that it has the will to be one of the valid solutions for the regeneration of this particular stretch of coast. | es_ES |
dc.format.extent | 138 | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.rights | Reserva de todos los derechos | es_ES |
dc.subject | Costa | es_ES |
dc.subject | Regeneración | es_ES |
dc.subject | Cordón dunar | es_ES |
dc.subject | Cambio climático | es_ES |
dc.subject | Actuaciones | es_ES |
dc.subject | Protección | es_ES |
dc.subject | Defensa | es_ES |
dc.subject | Alimentación artificial | es_ES |
dc.subject | Espigones | es_ES |
dc.subject | Fachada litoral | es_ES |
dc.subject | Pasarelas | es_ES |
dc.subject | Proceso litoral | es_ES |
dc.subject | Transporte litoral | es_ES |
dc.subject | Recesión | es_ES |
dc.subject | Erosión | es_ES |
dc.subject | Acreción | es_ES |
dc.subject | Urbanismo | es_ES |
dc.subject | Línea de costa | es_ES |
dc.subject | Espigón | es_ES |
dc.subject | Dique isla | es_ES |
dc.subject | Cerramiento | es_ES |
dc.subject | Equipamiento | es_ES |
dc.subject.classification | INGENIERIA E INFRAESTRUCTURA DE LOS TRANSPORTES | es_ES |
dc.subject.other | Máster Universitario en Ingeniería de Caminos, Canales y Puertos (Acceso desde Grado I. de Obras Públicas)-Màster Universitari en Enginyeria de Camins, Canals i Ports (accés des del Grau Eng. d'Obres Públiques) | es_ES |
dc.title | Proyecto básico de adecuación de la fachada litoral entre el Barranc del Regalatxo y Punta Molins (T.M. Dénia, Alacant) | es_ES |
dc.title.alternative | P | es_ES |
dc.type | Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado | es_ES |
dc.rights.accessRights | Cerrado | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería e Infraestructura de los Transportes - Departament d'Enginyeria i Infraestructura dels Transports | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos - Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | García Giménez, A. (2022). Proyecto básico de adecuación de la fachada litoral entre el Barranc del Regalatxo y Punta Molins (T.M. Dénia, Alacant). Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/184886 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | TFGM | es_ES |
dc.relation.pasarela | TFGM\148868 | es_ES |