Resumen:
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[EN] Part of the history and popular gastronomy of the Valencian orchard is based on the culture of "l'esmorzar". This is a sign of identity for the Community which has endured and has been readapted over time. What began ...[+]
[EN] Part of the history and popular gastronomy of the Valencian orchard is based on the culture of "l'esmorzar". This is a sign of identity for the Community which has endured and has been readapted over time. What began as a practice by the agricultural workers is now an emerging trend in most restaurants and bars, from the most traditional to haute cuisine restaurants.
This project will study this phenomenon and its relationship with the economy, specifically how it affects the local economy and local consumption. This relationship is raised for several reasons, on the one hand, the revaluation of rural areas thanks to this new trend, due to the increase in the number of visits made for the purpose of having "esmorzar". On the other hand, the increase in the consumption of the products and ingredients that make up the "l'esmorzar" offer, purchased in local markets, shops, cooperatives and the Valencian orchard.
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[ES] Parte de la historia y gastronomía popular de la huerta de la Comunidad Valenciana se basa en
la cultura de “l’esmorzar” o del almuerzo. Este se trata de un sello de identidad para la
Comunidad el cual ha perdurado ...[+]
[ES] Parte de la historia y gastronomía popular de la huerta de la Comunidad Valenciana se basa en
la cultura de “l’esmorzar” o del almuerzo. Este se trata de un sello de identidad para la
Comunidad el cual ha perdurado y se ha readaptado a lo largo del tiempo. Lo que comenzó como
una práctica por parte de los trabajadores y trabajadoras de la huerta, actualmente es una
tendencia emergente llevada a cabo en la mayoría de los establecimientos de restauración,
desde los bares más tradicionales hasta los restaurantes de alta cocina.
En este trabajo se estudiará este fenómeno y su relación con la economía, concretamente cómo
afecta a la economía local y al consumo de proximidad. Esta relación se plantea por varias
razones, por un lado, la revalorización de las zonas rurales gracias a esta nueva tendencia,
debido al incremento de visitas realizadas con el fin de almorzar. Por otro lado, el incremento
del consumo de los productos e ingredientes que conforman la oferta de “l’esmorzar”,
adquiridos en mercados de la zona, comercios, cooperativas y la propia huerta.
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