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Diesel engine optimization and exhaust thermal management by means of variable valve train strategies

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Diesel engine optimization and exhaust thermal management by means of variable valve train strategies

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Arnau Martínez, FJ.; Martín, J.; Pla Moreno, B.; Auñón-García, Á. (2021). Diesel engine optimization and exhaust thermal management by means of variable valve train strategies. International Journal of Engine Research. 22(4):1196-1213. https://doi.org/10.1177/1468087419894804

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/186860

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Metadatos del ítem

Título: Diesel engine optimization and exhaust thermal management by means of variable valve train strategies
Autor: Arnau Martínez, Francisco José Martín, Jaime Pla Moreno, Benjamín Auñón-García, Ángel
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Due to the need to achieve a fast warm-up of the after-treatment system in order to fulfill the pollutant emission regulations, a growing interest has arisen to adopt variable valve timing technology for automotive ...[+]
Palabras clave: Variable valve actuation , Variable valve timing , Light-duty diesel engine , After-treatment thermal management , One-dimensional model , World harmonized light-duty vehicle test procedure , Light-off temperature , Diesel engine emissions
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
International Journal of Engine Research. (issn: 1468-0874 )
DOI: 10.1177/1468087419894804
Editorial:
SAGE Publications
Versión del editor: https://doi.org/10.1177/1468087419894804
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2013-2016/TRA2017-89894-R/ES/METODOLOGIA PARA LA PREDICCION DE EMISIONES DE CO2 Y CONTAMINANTES DE UN MOTOR ALTERNATIVO/
info:eu-repo/grantAgreement/UPV//FPI S2 2018 1048//Apoyo para la investigación y Desarrollo (PAID)/
info:eu-repo/grantAgreement/EC/H2020/723976/EU
Agradecimientos:
The author(s) disclosed receipt of the following financial support for the research, authorship, and/or publication of this article: This research has been partially funded by the European Union's Horizon 2020 Framework ...[+]
Tipo: Artículo

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