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De la radio al audio a la carta: la gestión de las plataformas de podcasting en el mercado hispanohablante

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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De la radio al audio a la carta: la gestión de las plataformas de podcasting en el mercado hispanohablante

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dc.contributor.author TEROL-BOLINCHES, RAÚL es_ES
dc.contributor.author Pedrero-Esteban, Luís-Miguel es_ES
dc.contributor.author Pérez-Alaejos, Mónica es_ES
dc.date.accessioned 2022-11-28T19:02:00Z
dc.date.available 2022-11-28T19:02:00Z
dc.date.issued 2021-12-23 es_ES
dc.identifier.issn 1137-0734 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/190283
dc.description.abstract [EN] A century after its birth, radio is facing a competitive environment for audio listening conditioned by digital consumption devices and habits. In this scenario, the podcast is becoming increasingly relevant in terms of supply and penetration, although its logics are increasingly determined by the economics of the platforms. This research systematizes and compares the management models of twelve independent podcast networks in Spain, Mexico and Argentina, countries where the format has been most consolidated in a market -the Spanish-speaking one- which is the second worldwide for podcasting. The results reveal significant differences in content cataloging, catalog dissemination tools and financing formulas, where subscription is seen as the most efficient economic model for the establishment of the sector. es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Universidad Complutense de Madrid es_ES
dc.relation.ispartof Historia y Comunicación Social es_ES
dc.rights Reconocimiento (by) es_ES
dc.subject Podcast es_ES
dc.subject Radio es_ES
dc.subject Audio es_ES
dc.subject Plataformas es_ES
dc.subject Gestión es_ES
dc.subject Español es_ES
dc.subject.classification COMUNICACION AUDIOVISUAL Y PUBLICIDAD es_ES
dc.title De la radio al audio a la carta: la gestión de las plataformas de podcasting en el mercado hispanohablante es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.identifier.doi 10.5209/hics.77110 es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Gandia - Escola Politècnica Superior de Gandia es_ES
dc.description.bibliographicCitation Terol-Bolinches, R.; Pedrero-Esteban, L.; Pérez-Alaejos, M. (2021). De la radio al audio a la carta: la gestión de las plataformas de podcasting en el mercado hispanohablante. Historia y Comunicación Social. 26(2):475-485. https://doi.org/10.5209/hics.77110 es_ES
dc.description.accrualMethod S es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.5209/hics.77110 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 475 es_ES
dc.description.upvformatpfin 485 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 26 es_ES
dc.description.issue 2 es_ES
dc.relation.pasarela S\452476 es_ES
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