- -

Designing gamified interactive systems for empathy development

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Designing gamified interactive systems for empathy development

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.author López-Faicán, Lissette es_ES
dc.contributor.author Jaén Martínez, Francisco Javier es_ES
dc.date.accessioned 2023-01-17T07:26:23Z
dc.date.available 2023-01-17T07:26:23Z
dc.date.issued 2021-07-02 es_ES
dc.identifier.isbn 978-1-4503-8559-6 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/191341
dc.description.abstract [EN] The lack of empathy contributes to the development of insensitive social attitudes, so the design of interactive systems based on games or playful experiences for the development of empathic skills is of vital importance in the field of education. In this paper we propose a circular and iterative empathy development model and analyze gamification strategies that can be useful for the design of interactive systems that favor the development of empathy through pedagogical strategies in which users are exposed to affective, cognitive, reflective and social experiences that encourage the expression of behaviors of a prosocial nature. es_ES
dc.description.sponsorship This work is funded by the European Development Regional Fund (EDRF-FEDER) and supported by the Spanish MINECO (project 2GETHER PID2019-108915RB-I00). es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Association for Computing Machinery es_ES
dc.relation.ispartof Proceedings of the 2021 ACM Designing Interactive Systems Conference es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Game design es_ES
dc.subject Empathy es_ES
dc.subject Augmented reality es_ES
dc.subject.classification LENGUAJES Y SISTEMAS INFORMATICOS es_ES
dc.title Designing gamified interactive systems for empathy development es_ES
dc.type Comunicación en congreso es_ES
dc.type Capítulo de libro es_ES
dc.identifier.doi 10.1145/3468002.3468236 es_ES
dc.relation.projectID info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020/PID2019-108915RB-I00/ES/DISEÑO Y EVALUACION DE UN FRAMEWORK DIRIGIDO POR LA EXPERIENCIA DE USUARIO PARA EL DESARROLLO DE SISTEMAS CIBERFISICOS SOCIALES EN EL AMBITO DE LA SALUD/ es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica es_ES
dc.description.bibliographicCitation López-Faicán, L.; Jaén Martínez, FJ. (2021). Designing gamified interactive systems for empathy development. Association for Computing Machinery. 27-29. https://doi.org/10.1145/3468002.3468236 es_ES
dc.description.accrualMethod S es_ES
dc.relation.conferencename ACM Conference on Designing Interactive Systems (DIS 2021) es_ES
dc.relation.conferencedate Junio 28-Julio 02,2021 es_ES
dc.relation.conferenceplace Online es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.1145/3468002.3468236 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 27 es_ES
dc.description.upvformatpfin 29 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.relation.pasarela S\441987 es_ES
dc.contributor.funder Agencia Estatal de Investigación es_ES
dc.contributor.funder European Regional Development Fund es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem