- -

Tirar del hilo. Una aproximación al bordado subversivo

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

Tirar del hilo. Una aproximación al bordado subversivo

Show full item record

Alcaraz Frasquet, MR. (2016). Tirar del hilo. Una aproximación al bordado subversivo. Revista Sonda: Investigación y Docencia en Artes y Letras. 5:18-43. https://doi.org/10.4995/sonda.2016.18409

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/192345

Files in this item

Item Metadata

Title: Tirar del hilo. Una aproximación al bordado subversivo
Secondary Title: Pulling the thread. Un approach to subversive embroidery
Author: Alcaraz Frasquet, María Rosa
Issued date:
Abstract:
[EN] The purpose of this work is to show the evolution and use of embroidery as an instrument of protest in the feminist struggle that develops from the suffragist movement as well as its introduction in art and what this ...[+]


[ES] El propósito de este trabajo es mostrar la evolución y el uso del bordado como instrumento de protesta en la lucha feminista que se desarrolla a partir del movimiento sufragista así como su introducción en el mundo ...[+]
Subjects: Bordado , Feminismo , Arte , Protesta , Embroidery , Feminism , Art , Struggle
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
Revista Sonda: Investigación y Docencia en Artes y Letras. (eissn: 2254-6073 )
DOI: 10.4995/sonda.2016.18409
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/sonda.2016.18409
Type: Artículo

References

CARRO FDEZ. , Susana. 2012. De la ética a la estética feminista: intersecciones contemporáneas entre práctica artística y teoría feminista en Cuadernos Kóre. Revista de historia y pensamiento de género. Nº6

CHICAGO, Judy y HILL, Susan. 1980. The Dinner Party Needlework. New York: Anchor Press Doubledy

MEYER, Melissa y SCHAPIRO, Miriam . 1977-1978. Waste Not Want Not: An Inquiry into What Women Saved and Assembled - FEMMAGE.En: STILES, Kristine y SELZ, Peter. 2012. Theories and documents of contemporary art. 2nd. Edition. Berckley, Los Angeles, London: University of California Press. [+]
CARRO FDEZ. , Susana. 2012. De la ética a la estética feminista: intersecciones contemporáneas entre práctica artística y teoría feminista en Cuadernos Kóre. Revista de historia y pensamiento de género. Nº6

CHICAGO, Judy y HILL, Susan. 1980. The Dinner Party Needlework. New York: Anchor Press Doubledy

MEYER, Melissa y SCHAPIRO, Miriam . 1977-1978. Waste Not Want Not: An Inquiry into What Women Saved and Assembled - FEMMAGE.En: STILES, Kristine y SELZ, Peter. 2012. Theories and documents of contemporary art. 2nd. Edition. Berckley, Los Angeles, London: University of California Press.

NOCHLIN, Linda. 2007 ¿Por qué no han existido grandes mujeres artistas? En: CORDERO REIMAN, Karen y SÁEZ, Inda (compiladoras) Crítica feminista en la teoría e historia del arte. México: Universidad Iberoamericana AC, Universidad Autónoma de México. Programa universitario de estudios de género.

MAINARDI, Patricia. 1982 Quilts - The Great American Art.en The Feminist Art Journal, vol. 2, núm. 1

, reimpreso en Norma Broude y Mary D. Garrard, eds. Feminism and Art History: Questioning the Litany, Nueva York: Harper & Row.

POLLOCK, Griselda. 2007. Diferenciando: el encuentro del feminismo con el canon. En: CORDERO

REIMAN, Karen y SÁEZ, Inda (compiladoras) Crítica feminista en la teoría e historia del arte. México: Universidad Iberoamericana AC, Universidad Autónoma de México. Programa universitario de estudios de género.

[-]

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record