- -

Museos ficticios, reales e imaginarios. De cómo el Atlas Mnemosyne de Ady Warburg acabó devorando el Museo Ficticio de Marcel Broodthaers

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

Museos ficticios, reales e imaginarios. De cómo el Atlas Mnemosyne de Ady Warburg acabó devorando el Museo Ficticio de Marcel Broodthaers

Show full item record

Santana, S. (2012). Museos ficticios, reales e imaginarios. De cómo el Atlas Mnemosyne de Ady Warburg acabó devorando el Museo Ficticio de Marcel Broodthaers. Revista Sonda: Investigación y Docencia en Artes y Letras. 1:4-20. https://doi.org/10.4995/sonda.2012.18457

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/192396

Files in this item

Item Metadata

Title: Museos ficticios, reales e imaginarios. De cómo el Atlas Mnemosyne de Ady Warburg acabó devorando el Museo Ficticio de Marcel Broodthaers
Secondary Title: Ficticious, imaginary and real museums: how Aby Warburg's Atlas Mnemosyn ended up devouring Marcel Broodthaers' Fictitious Museum
Author: Santana, Sandra
Issued date:
Abstract:
[EN] This article aims to examine the similarities and differences among the fictional museum created by Marcel Broodthaers in the late 60s, the main ideas explained by André Malraux in his essay from 1947 "The ...[+]


[ES] El presente artículo busca poner de manifiesto las divergencias, así como los posibles paralelismos, existentes entre el museo ficticio creado por el artista Marcel Broodthaers a finales de la década de los sesenta, ...[+]
Subjects: Museum , Art exhibition , Conceptual art , Pictures , Museo , Arte conceptual , Imágenes artísticas , Fotografía
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
Revista Sonda: Investigación y Docencia en Artes y Letras. (eissn: 2254-6073 )
DOI: 10.4995/sonda.2012.18457
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/sonda.2012.18457
Type: Artículo

References

David, Catherine; Pelzer, Brigitte (eds.). Marcel Broodthaers. Madrid, Museo Reina Sofía, 1992.

Didi-Huberman, Georges. Atlas. ¿Cómo llevar el mundo a cuestas?. Madrid, Tf Editores/ Museo Reina Sofía, 2010.

Guasch, Ana Maria (ed.). Los manifiestos del arte posmoderno. Textos de exposiciones, 1980-1995. Madrid, Akal, 2000. [+]
David, Catherine; Pelzer, Brigitte (eds.). Marcel Broodthaers. Madrid, Museo Reina Sofía, 1992.

Didi-Huberman, Georges. Atlas. ¿Cómo llevar el mundo a cuestas?. Madrid, Tf Editores/ Museo Reina Sofía, 2010.

Guasch, Ana Maria (ed.). Los manifiestos del arte posmoderno. Textos de exposiciones, 1980-1995. Madrid, Akal, 2000.

Guilbaut, Serge. De cómo Nueva York robó la idea del arte moderno. Valencia, Tirant lo blanch, 2007.

Krauss, Rosalind. "A Voyage on the North Sea". En Art in the Age of the Post-Medium Condition. Londres, Thames & Hudson, 2000.

La originalidad de la vanguardia y otros mitos modernos. Madrid, Alianza, 1996.

Malraux, André. Las voces del silencio. Buenos Aires, Emecé, 1956.

Michelson, Annette (ed.). October. The First Decade, 1976-1986, Massachussets, MIT Press, Cambridge, 1988.

Ribalta, Jorge. Archivo universal. La condición del documento y la utopía fotográfica moderna. Barcelona, MACBA, 2008.

Lyotard, Jean-François. Firmado Malraux. México D. F., Taurus, 2001.

[-]

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record