Resumen:
|
[CA] El Port de Gandia s’inaugura oficialment en 1892 i des de llavors el Grau de Gandia i la Platja s’ha anat desenvolupant
a un ritme continu. El creixement del port, d’una banda i el de la ciutat, per un altre, no ...[+]
[CA] El Port de Gandia s’inaugura oficialment en 1892 i des de llavors el Grau de Gandia i la Platja s’ha anat desenvolupant
a un ritme continu. El creixement del port, d’una banda i el de la ciutat, per un altre, no sempre han anat de
manera paral·lela. L’objectiu principal del port era el trànsit de mercaderies i el de la ciutat, la incorporació d’espais
urbans de gran valor paisatgístic. Així, conforme el port es creixia cap al sud-est, ampliant molls anava deixant els
principals espais, en altre temps comercials i d’ús portuari, com a espais residuals. La ciutat no obstant això, ha anat progressivament qualificant aquests espais per a un ús adequat.
Aquesta història entre aquests dos agents de gran importància en una ciutat portuària com Gandia, s’ha anat escrivint en els documents “Conveni de Col·laboració entre l’Ajuntament de Gandia i l’Autoritat Portuària de València”. És objecte d’aquest treball, analitzar aquests convenis i fer un estudi sobre l’evolució d’aquests espais d’interacció entre el port i la ciutat. Per a acabar, fent una proposta a nivell d’avantprojecte, sobre un d’aquests espais principals.
[-]
[ES] El Puerto de Gandía se inaugura oficialmente en 1892 y desde entonces el Grao de Gandia y la playa se ha ido desarrollando a un ritmo continuo. El crecimiento del puerto, por un lado y el de la ciudad, por otro, no ...[+]
[ES] El Puerto de Gandía se inaugura oficialmente en 1892 y desde entonces el Grao de Gandia y la playa se ha ido desarrollando a un ritmo continuo. El crecimiento del puerto, por un lado y el de la ciudad, por otro, no siempre han ido de forma paralela. El objetivo principal del puerto era el tráfico de mercancías y el de la ciudad, la incorporación de espacios urbanos de gran valor paisajístico. Así, conforme el puerto se crecía hacia el sureste, ampliando muelles iba dejando los principales espacios, otrora comerciales y de uso portuario, como espacios residuales. La ciudad sin embargo, ha ido progresivamente cualificando estos espacios para un uso adecuado.
Esta historia entre estos dos agentes de gran importancia en una ciudad portuaria como Gandia, se ha ido escribiendo en los documentos ¿Convenio de Colaboración entre el Ayuntamiento de Gandia y la Autoridad Portuaria de Valencia¿. Es objeto de este trabajo, analizar estos convenios y hacer un estudio sobre la evolución de estos espacios de interacción entre el puerto y la ciudad. Para terminar, haciendo una propuesta a nivel de anteproyecto, sobre uno de estos espacios principales.
[-]
[EN] Gandia¿s Port was officially opened in 1892, and since then, the Gandia¿s Grau and the beach, have been developing at a rising speed. The growth of the port, on one side, and the city, on the other, have not always ...[+]
[EN] Gandia¿s Port was officially opened in 1892, and since then, the Gandia¿s Grau and the beach, have been developing at a rising speed. The growth of the port, on one side, and the city, on the other, have not always gone together. The main objective of the port was the traffic of merchandise and, the city¿s objective was the recovery of urban spaces with great landscape value. So, as the port grew towards the southeast, expanding docks and leaving the main spaces, once commercial, and for port use, as residual spaces. However, the city has been progressively qualifying these spaces for proper use.
This story between these two agents of great importance in a port city such as Gandia, has been written in the documents ¿Collaboration Agreement between the City Council of Gandia and the Port Authority of Valencia¿. The object of this work is to analyze these agreements and carry out a study on the evolution of these interaction spaces between the port and the city. To close up, making a proposal, at the draft level, on one of these main spaces.
[-]
|