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Analysis of spray/wall impingement using an ECN single-hole injector and a controlled-temperature wall under realistic engine conditions

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Analysis of spray/wall impingement using an ECN single-hole injector and a controlled-temperature wall under realistic engine conditions

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Peraza, JE.; Payri, R.; Gimeno, J.; Carvallo-Garcia, C. (2022). Analysis of spray/wall impingement using an ECN single-hole injector and a controlled-temperature wall under realistic engine conditions. Applied Thermal Engineering. 208:1-21. https://doi.org/10.1016/j.applthermaleng.2022.118167

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/194425

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Título: Analysis of spray/wall impingement using an ECN single-hole injector and a controlled-temperature wall under realistic engine conditions
Autor: Peraza, Jesús E Payri, Raul Gimeno, Jaime Carvallo-Garcia, Cesar
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials
Fecha difusión:
Fecha de fin de embargo: 2024-05-25
Resumen:
[EN] Spray¿wall interactions (SWI) directly affect fuel¿air mixture and emissions formation. Therefore, they are considered among the most critical physical processes in engine research nowadays. However, the physics of ...[+]
Palabras clave: Spray-wall interaction , Post-impingement characteristics , Engine Combustion Network , Lift-off length , Ignition delay , Flame/wall heat flux
Derechos de uso: Reconocimiento (by)
Fuente:
Applied Thermal Engineering. (issn: 1359-4311 )
DOI: 10.1016/j.applthermaleng.2022.118167
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.applthermaleng.2022.118167
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/UPV-VIN//PAID-01-19-17//Estudio experimental del comportamiento de chorros de inyección directa de gasolina GDI durante el impacto contra una pared en condiciones realistas de motor. /
info:eu-repo/grantAgreement/UPV//FPI-2019-S1/
Agradecimientos:
Authors would like to acknowledge Caterpillar Inc. for its support and interest in this work. The author C. Carvallo thanks the Universitat Politecnica de Valencia for his predoctoral contract (FPI-2019-S1) which is included ...[+]
Tipo: Artículo

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