Resumen:
|
[ES] El present Treball Final de Grau mostra el resultat d'un procés creatiu basat en l'experimentació de diversos medis, com la pintura, la fotografia o la instal·lació. S'hibriden i s'alternen tècniques i disciplines en ...[+]
[ES] El present Treball Final de Grau mostra el resultat d'un procés creatiu basat en l'experimentació de diversos medis, com la pintura, la fotografia o la instal·lació. S'hibriden i s'alternen tècniques i disciplines en un continu transvasament entre la presència i la absència, concepte sorgit de la unió de dos temes principals: el subtil i les ombres. S'entenen les ombres com quelcom subtil que es posiciona entre allò que hi és i allò que no. El subtil es representat, principalment, pel terme Inframince encunyat per Marcel Duchamp. L'ombra s'explica des del seu concepte tan en teories filosòfiques com en la seva representació en la historia de l'art. El projecte es planteja des de la seva metodologia, analitzant les fases per les quals es travessa i i titulant-les per a la elaboració escrita d'un mètode de projecte creatiu.
Finament, es planteja el projecte expositiu fruit d¿aquest treball. La presència de l'absència es converteix en una exposició que mostra una selecció de les obres realitzades durant el procés. Aquest projecte posa el punt de mira al perquè de crear i al què es crea des del concepte de l'ombra com a quelcom subtil digne d'elogiar davant la societat deshumanitzada actual en la que ens trobem.
[-]
[EN] The present bachelor¿s degree thesis shows the result of a creative process based on experimenting with various media, such as painting, photography or installation. Techniques and disciplines are hybridized and ...[+]
[EN] The present bachelor¿s degree thesis shows the result of a creative process based on experimenting with various media, such as painting, photography or installation. Techniques and disciplines are hybridized and alternated in a continuous shift between presence and absence, a concept arising from the union of two main themes: subtle and shadows. Shadows are understood as a subtle positioning between what is there and what is not. The subtle is mainly represented by the term Inframince coined by Marcel Duchamp. The shadow is explained in his concept both in philosophical theories and in it¿s depiction in art history. The project consideres from its methodology, analysing the phases through which it is goes through and giving titles to these for the written preparation of a creative project method.
Lastly, an exhibition project is produced from the work done. The presence of the absence becomes an exhibition including a selection of the pieces completed during the process. This project puts the spotlight on why to create and what is created from the concept of shadow as something subtle worthy of praise in the face of the current dehumanised society in which we find ourselves.
[-]
|